Tacksamhet

Hey hoo!
 
Idag har jag inte varit på det bästaste av humör, men det gick till sig när jag kom hem igen, efter jobbet.
 
Mikkalainen skrev ett kul inlägg, eller rättare sagt ett kul tema, som jag tänkte stjäla lite. Det handlar om att skriva vad man är tacksam för, då man sällan expressar sina feelings of gratitude så att säga. Så jag tänkte att jag kan ju skriva några punkter vad jag känner såhär spontant tacksamhet för.
 
Jag är tacksam för:
 
- Min älskade karl, som jag äntligen ska få gifta mig med och planera en framtid med. (Helt sjukt att JAG ska gifta mig?! Kunde jag aldrig tro!)
- Min lilla familj (mamma och bror), som trots våra brister och bråk alltid finns där för varandra och älskar varandra mer än allt!
- Mina fina vänner, som lyssnar och stöttar när man behöver det som mest!
- Att Ebbe lever och mår bra, jag saknar Sigge så mycket!
- Att jag har ett jobb med roliga arbetskamrater, trots att jobbet i sig inte alltid är det roligaste.
- Att jag, trots halvtidsjobb, ändå har råd att äga min egen lägenhet och ändå ha bra ekonomi.
 
Det var det för idag, Mikka skrev att hon skulle försöka skriva en lista varje vecka. Kanske jag också kan komma ihåg det?
 
Sovgott!
 
I miss you so much Sigge!
 Mammas snygging, ska pussa och krama dig nu!
 

Kommentarer

Postat av: Mikka

Publicerad 2014-03-12 08:32:37

Vad roligt att du hakade på. Jag tror att det är ett bra sätt landa i verkligheten och se vad man verkligen har och inte bara vad man saknar =)

Svar: Ja, det var en kul idé tycker jag. :)
Lillaste

Postat av: Mamma din i Bandsjön, Timrå

Publicerad 2014-03-12 12:24:40

Du det där är nåt för mig mä. Fina katterna så klart med!

Svar: Ja, man måste kanske tänka efter vad man har ibland, istället för allt man inte har.
Lillaste


Publiceras ej