Möhippan, del 2

Ja, så möhippan fortsatte med lite uppdrag. Jag fick först ett kuvert med en rebus i, där jag fick instruktioner om att jag skulle leda bilen jag åkte med till diverse adresser. Första adressen listade jag ut att det var Rödhakevägen 34, så det var bara att åka dit det. Gick fram till dörren och knackade på... Bellas man, Fredrik's mamma öppnade dörren, haha! Där fick jag ett nytt kuvert att lösa vart vi skulle. Denna gång skulle vi till Lilla Bandsjön, där en kille med röd keps skulle vänta på bryggan. Jag skulle också fråga honom "Haru spriten eller?!" på skånska, så då satt jag i bilen och tränade på min otroligt dåliga skånska, haha!
 
Väl framme, så gick jag fram till killen på bryggan, men han började gå iväg istället, så då fick jag jaga honom en bit. Sen ropade jag efter honom "Haru spriten eller?!", då stannade han och knäckte en cider åt mig, sedan öppnade han mitt nya brev. Väldigt trevlig kille, tydligen Vickys lillebrorsan polare, mycket proffessionell. Nästa stopp var såklart på mitt jobb! Fy tusaaaan!
 
Vi åkte bort på jobbet och där skulle jag såklart förnedra mig själv. Jag fick dansa fågeldansen (som jag knappt vet hur den går) mitt på Lids-golvet och alla stod och skrattade åt mig. Som tur var, var det en lugn morgon och alla hade inte vaknat till liv än. Efter det så fick jag ett nytt uppdrag av Hampus i kassan. Det var en ledtråd om att åka till torget mitt i Timrå, så det var bara att hoppa in i bilarna igen.
 
På torget hade tjejerna lite kul med mig, dom hade gjort i ordning en massa vattenballonger att kasta på mig, jag skulle försöka fånga fem stycken att lägga på marken... Jag klarade det snabbt, men såklart så skulle alla kasta resterande ballonger på mig, haha! Jag fick nästa uppdrag, och det var att fara mot EON-arenan.
 
När vi kommit dit skulle jag gå en massa olika steg hit och dit och tillslut kom jag fram till en hinderbana, där jag skulle kuta som en dåre och klara den på tid, dom biatcharna tvingade mig att köra två varv, jag var helt knäckt efter det! Nästa stopp blev iaf Timrå gymnasiet, så vi pinnade på bortåt...
 
Där fick jag direktionerna att vandra vidare mot Lundevallen, och hem till Vickys mamma och pappa. Det var så fint där, dom hade fixat med grillade hamburgare och massa mys! Vi hade en liten tävling där och jag tippade rätt på 3 av 5 gissningar, så då fick jag ett pris när vi skulle fika. Alla tjejerna hade gjort en varsin grej som representerade en historia/förhållande med mig och den personen. Det var en massa tok och roligheter i den lådan. I will treasure it forever! Efter fikat var det dags för nya äventyr...
 
Men det blir i ett annat inlägg. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Alla bilder är lånade från mina kompisar.

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2014-08-18 13:20:41

Så himla härliga bilder som tagits under dagen! Och så himla roligt att få vara med och dela den här dagen med dig. Snart får vi dela ännu en viktig dag tillsammans med dig och det ska bli så himla roligt! Jag ska tom få dricka ett eller två glas vin ;) hihi :D

Svar: Härligt Mikka! :D Jag ser fram emot att dricka ett glas vin med dig. ;P
Lillaste


Publiceras ej