Hyllning till noll kalori-sås

Alltså, jag kör ju på diet just nu, som ni vet. Med den dieten innebär det att jag inte får äta socker eller fett i mängder. Det betyder såklart ingen sås till maten... Förutom kvarg. Jag kan ju säga på en gång att kvarg smakar ju inte okej. Det går att få ner om man äter det i smoothies eller typ blandar med bär för att göra "sylt" på morgonen. Men att göra sås på det smakar gamnacke.
 
Jag frågade härom dagen min kära vän Cickis om det inte finns någon sås man kan ha till maten, för att jag är less på all kvarg. Då visade hon mig "noll kalori-sås", mitt liv är nu så mycket lättare att leva!
 
Jag har gjort matlådor med 150g ryggbiff, utan fettkappan då förstås. Till det hade jag en sås som heter Southwestern BBQ Sauce och den smakar helt fantastiskt gott! Precis som att ha en vanlig BBQ-sås till. Hon varnade mig innan och berättade att dom smakar inte så himla mycket "god sås", men allvarligt, jag skulle lätt kunna äta denna som vanlig sås. Så tusen tack för att du introducerade mig till noll kalori-såsernas värld Cickis.
 
Denna sås kommer rädda många måltider hädanefter. Ska köpa på mig några fler smaker också.

Kommentarer


Publiceras ej