Reduktion och bröllopshår

Hoho!
 
Guuuud vad trött jag är idag, alltså det är inte ens kul!
 
Sov noll timmar inatt, trots avslappningsförsök till tusen. Jag har ju börjat räkna i huvudet i några veckor nu och det har verkligen fungerat... Men inte igår. Så det resulterade i att jag inte fick någon sömn och sedan iväg och jobba klockan sju, fy tusan vad opeppad jag var! Men det gick ju, men när jag kom hem la jag mig och vilade i en timme... Hjälpte inte så mycket.
 
Jag lagade en god middag istället, det blev lammrostbiff, råstekt potatis och en rödvinsreduktion. Jag gjorde en reduktion för första gången, men jag blev inte nöjd. Smakerna blev jättebra, mycket mustigt... Men fick inte till tjockheten, den blev bara "skyig". Jag lät den puttra på svag värme skitlänge, men det ända som hände var att "skyn" försvann mer och mer. Jaja, bättre lycka nästa gång då, fast jag vet inte vad jag skulle gjort annorlunda? Någon som är grym på reduktion? Tips till mig tack!
 
Sedan undrar jag om det är någon där ute, som har tips på någon som är grym på att göra annorlunda flätor? Tänk bohem-stil, slarvigt men genomtänkt. Och även någon som är grym på att sminka! Jag känner att jag behöver ha någon som jag litar på och jag vill helst göra en provomgång snart isåfall, så att inte alla är uppbokade när jag bestämt mig. Så tipsa mig där med! Kanske även ska tillägga att jag inte är villig att lägga massor med pengar, just för att min hårbudget inte ska överskrida igen.
 
Ungefär såhär!
 

Kommentarer

Postat av: Mamma din i Bandsjön Timrå

Publicerad 2014-02-28 20:17:53

Va faan, jag har erbjudit mig vet inte hur många gånger. Jag är en hejare på flätor ju :-/ he he

Svar: Näääe, du kan inte alls! Du kan bara vanliga flickflätor. :P
Lillaste

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-03-01 17:40:30

Om jag flätar 1 vecka innan så kan du sova i dom, då blir det ju väldigt rustikt Haa haa :-D


Publiceras ej