Bröllopsbestyr

Tjena hurrni!
 
Nu kör vi ett inlägg tycker jag, det var ett tag sedan.
 
I fredags var jag på bröllopsmässa på Knaust inne i stan. Jag trodde det skulle vara mer än vad det var, men det var rätt litet faktiskt. Jag fick ett par goodiebags med mig och var med på några tävlingar, men mer än så blev det inte för mig. Jag har ju redan bokat upp det mesta, så det blev liksom inte relevant. Fast jag tog några rabattkuponger på naglar och sådana saker.
 
Sedan har jag haft ett rätt stort problem med budgeten. Nämligen min hårbudget, som jag hade satt på ca 3500kr. Den hade överskridigt med ca 6000kr, så det var bara att börja fundera på andra lösningar. Anledningen är att jag vill ha löshår insatt, för jag tänker ha en lång fläta och då vill jag inte ha mitt tunna, axellånga hår. Men det skulle då kosta mig ca 5500kr att sätta i, färga och klippa in. Det ingick inte i själva bruduppsättningen, så om jag räknar lite lätt på hur mycket allt skulle bli, så är det... Hår och makeup 3200kr, löshår 5500kr och inte nog med det så ska jag ju färga mitt eget hår och klippa det innan vilket är ytterligare 1300kr. Så nej, det gick inte!
 
Så nu har jag efter lite efterforskning hittat en tjej som kan fixa mitt hår med löshår, inklippning, frisyr och makeup för ca 2300kr allt som allt. Så nu har jag alltså fått tusen kronor billigare än bara själva bröllopsuppsättningen och makeupen! Helt sjukt! Så jag ska boka av min gamla tid hos min frisör och köra på denna tjej istället. Så fick det bli, men det känns jätteskönt! Och Patan slapp bli vansinnig, hähä!
 
Btw, inbjudningarna är färdiga nu...
 
Goodiebags från mässan

Kommentarer


Publiceras ej