Home make over

Tjena tjena!
 
Sitter här och myser i soffan, till lite tända ljus och ommöblerat vardagsrum. Jag berättade ju om mina idéer för hallen för några dagar sedan och tog faktiskt tag i det. Jag köpte en skena till taket och sydde en gardin av ett designtyg från IKEA. Sedan borrade jag upp tolv krokar i lill-hallen och Patan hjälpte mig med takskenan. Tyget satte jag bara fast med små krokodilklämmor, så det är lätt att byta ut när man ledsnar.
 
I dag for vi in på Birsta och köpte en ny sideboard till lill-hallen. Det blev en Bestå från IKEA, som vi plockade ihop själva. Man kan ju göra lite som man vill med Bestå. Vi flyttade in den stora sideboarden till vardagsrummet istället och flyttade ut bokhyllan. Där bokhyllan stod fick vitrinskåpet stå istället. Det blev riktigt mysigt faktiskt. Stämningen blev lite mer i den riktning jag är ute efter, lite mer åt det indiska hållet. Murrigt och mysigt, med roliga inslag. Jag tänkte försöka hitta någon snygg spegel också, att ha på sideboarden i vardagsrummet, så det inte ser så naket ut, mot väggen.
 
Ja, så nu ska vi bara skruva ner hatthyllan och sätta dit högskåp, som vi tänkte ha alla skor i. Jag tror det kommer bli bra och lite mer skonsamt för ögat, hehe.
 
 
 

Jag är riktigt nöjd hittills, hoppas slutresultatet blir lika bra.
 

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2013-09-13 06:11:55

Du har verkligen lyckas med Indiskt och murrigt/mysigt för det var det första jag tänkte :) Jättefint SouF! :)

Svar: Tack Mikka! :) Ja, nu längtar jag till Ullared, så jag kan kolla efter massor med rolig inredning. :P
Lillaste


Publiceras ej