Nytt i badrummet

Hej igen!
 
Vi kör två inlägg på raken, medan jag ändå är i gång!
 
Jag köpte ett underskåp till handfatet i förra veckan, som jag skruvade ihop samma dag. Patrik skulle hjälpa mig mixtra lite med det, eftersom det inte riktigt gick in under handfatet, då vi har ett badkar som tar lite plats där under. Men om man skulle såga bort lite till där själva urgröpningen för röret är, så skulle det lätt funka.
 
Meeeen, Patan som är segast i stan har inte orkat gjort det än. Så idag tog jag saken i egna händer istället. Sågade fint ut ett större "U", så röret fick plats bra. Sågade sedan ut en fyrkant i nedre delen av skåpet, eftersom vårt handfat inte är vägghängt, utan ett rör rätt ner i golvet. Skåpet var tydligen gjort för ett vägghängt handfat. Det gick ju hur bra som helst! Så nu fick vi undan alla såna där saker som bara står och samlar damm i badrummet, städgrejerna ni vet. Jätteskööönt!
 
Har även bytt spegelskåp och satt upp två hyllor, för mer förvaring. Hittar tyvärr ingen förebild, inte så konstigt heller med tanke på hur fult det varit där. Ett gammalt spegelskåp som jag målade lite hafsigt när vi flyttade in, såg förjävligt ut iaf och tog upp hela väggen nästan.
 
Ja, så lite sådär blev det istället. Inget märkvärdigt eller så, bara lite mer förvaring helt enkelt och lite mer städad känsla.

Kommentarer


Publiceras ej