Matlådor

Idag har jag matlagningsdag.
 
Medan jag kör FF, för att underlätta allt så lagar jag matlådor för fyra dagar i stöten (för att slippa frysa in). Det har gjort att jag slipper laga mat varje dag, för det är rätt jobbigt att ställa sig och väga precis allt man gör. Genom att göra låor, slipper man ju alla dom jobbiga momenten. OCH man spar in sjukt mycket tid.
 
Visst, det är kanske lite trist att äta samma mat, men det har gått bra och jag har inte hunnit få skörbjugg på fyra dagar. Jag gör två olika rätter, en till lunchen och en till middagen. Inför dessa fyra dagar har jag gjort laxburgare, råstekt potatis skurna som strips, grönsaker och en kvargsås. Till middag ska jag göra köttfärsås, råris och till det en hårdbrödmacka med kalkonpålägg. Jag har märkt att köttfärs är jättelätt att äta och man kan krydda på det skitmycket så att det smakar rätt gott. Kycklingen har jag förätit mig på, likaså tonfisken. Egentligen laxen också, men jag försöker variera den ett tag till.
 
Så ja, det här var väl ett tips för er som funderar på att köra fitnessfighten.
 
 
 
100g lax, lite hackad lök, salt och peppar. Använd en matberedare om du har, då blir allt en slät deg. Jag stekte på dom en liten stund bara, lax blir klart jättefort. Saltade med chilisalt.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-24 19:36:13

Mums!!! Gör du köttfärssåsen på vanligt vis?

Svar: Jag har gjort ett eget recept, men jag använder mig utav samma princip. 150g köttfärs, lite hackad lök, hacka ner 100g grönsaker i såsen istället för att ha på sidan (jag har tomater och riven morot i), sen har jag i krossade tomater som i Stefans sås. Krydda på med massa gott! Jag har i oregano, basilika, paprikakrydda, salt, peppar och chilipulver. :) Sen har jag 25g råris till och en hårdbrödmacka till.
Lillaste

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-24 19:36:13

Mums!!! Gör du köttfärssåsen på vanligt vis?


Publiceras ej