American Horror Story

Tjo faderallan!
 
Hoppar in och säger hej en snabbis!
 
Är det någon som följt American Horror Story? Jämarns, vilken bra serie det är! Såg klart säsong två nu i torsdags och ja, jag måste ge den serien lite uppmärksamhet.
 
Varje säsong är sin egen horror story. Första säsongen handlade om en familj som flyttade in i ett stort hus. Efter ett tag inser dom att det spökar där. Man får följa familjen när dom utsätts för hemska situationer och man får även följa "spökena". Jag personligen sket på mig dom första fem avsnitten, tills man liksom kommer in i serien. Skitbra säsong iaf.
 
Andra säsongen handlar om Briarcliff, en instutition för psykiskt instabila (galna helt enkelt) personer. Man får möta väldigt många olika karaktärer, många av dom kriminella. Katolska kyrkan har hand om hemmet och man får se sjukt mycket disturbing grejer. Jag blev inte ett dugg besviken på andra säsongen, den är skitbra!
 
Det som skiljer dom åt, är att första säsongen är läskig som fan och andra är riktigt jävla obehaglig på ett sjukt sätt. Jag rekommenderar verkligen er att se serien, bara inledningen gör att man får mardrömmar.
 

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2013-01-28 22:11:01

Jag älskar denna serie :D Har inte hunnit igenom säsong 2 ännu, men på god väg.
Kan nästan inte sluta titta, trots att det kryper i kroppen hahaha

Svar: Ja, den är sjukt bra! :D Längtar som en dåre tills nästa säsong. :D
Lillaste


Publiceras ej