Färgredigering, svårt

Oj, vilken jädra tröttdag söndagen blev då!
 
Jag gick och la mig tidigt i går, för att jag tänkte jag skulle vara pigg på söndagsmorgonen. Haha! Jag sov ju för tusan till tio ändå! Men men, jag har sovit rätt dåligt hela veckan, så man får väl bara njuta av att få sig lite sömn istället.
 
Är det någon som råkas veta hur man förbättrar färger i färgfoton? Jag använder photoshop när jag redigerar mina systemkamerabilder, men det jag skulle vilja veta är hur man får en viss del t ex gräs i ett foto att bli mer grönt? Alltså, inte bara ändra kontrasten i HELA bilden. Jag googlade och googlade, men kom inte fram till någon bra.
 
Här är några oredigerade bilder på min mors katter. Sicka, Uffe och Malte.
 
Vackra Sicka
 
Uffe, black beauty
 
Mysiga Malte
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Moranisse

Publicerad 2013-08-11 12:53:48

Kan bara säga att jag har de finaste Monstren i den här kommunen!!


Publiceras ej