Båtresan

Hej hopp pillesnopp!
 
I måndags for ju jag och Patan i väg på en liten minikryssning, med Birka Paradise. Sketagod skaldjursbuffé och jättefin hytt. Men alltså, servicen på Café Brazil... Fy tusan! Jag tror aldrig jag varit med om liknande!
 
Första gången vi skulle fika där var efter middagen. Patrik skulle till att betala sitt fika, då killen bakom disken säger med snäsig ton "Hurru du, du borde ta och byta kort, din remsa är ju nästan helt borta" och Patrik svarade att han visste det, men han använder alltid chip och då glömmer man ju lätt bort att remsan är dålig. Killen svarade surt "Byt kort!". Sedan var det min tur och jag beställde en kaffe med mjölk. Killen tar betalt och går sin väg, utan att ge mig kaffe... Så där står jag som ett fån utan kaffe. Jag säger till om kaffet och då snäser killen att kaffet minsann finns bakom mig och jag tittar bak och ser en kaffe automat. Men inga koppar ser jag, så jag frågar var dom ställt kopparna och han nästan fräser att dom står bredvid kassan, men jag ser bara latteglas. Så jag tar ett latteglas och den dumma jäveln säger med otroligt nedlåtande tonfall "Det där kallas glas, kopparna står där!". Då brann det för mig, högljudd och jävlig blev jag. Sa något i stil med "JAAAJAA, NÄÄÄEEMEN DÅÅÅÅÅSÅ, VAD BRA ATT JAG VET VAR ALLT PÅ DEN HÄR JÄVLA BÅTEN FINNS".
 
Sjuuukt dåligt humör efter det kan jag lova.
 
Inte nog med det, dagen efter så skulle vi käka lite lunch där, då vi såg att det var ny personal och tänkte att det inte kunde vara som dagen innan. PFFF! Denna gång var det en stackars farbror som skulle ha en räksallad som blev utsatt. Farbrorn sa "Jag vill ha en räksallad också." och snubben i kassan svarar surt "Den fåru hämta själv, jag kan väl inte göra allt här omkring!". Hyfsat paff farbror!
 
Näe du tack, blir inget mer åka på Birka Paradise iaf, jävla skitservice!
 
 

Kommentarer

Postat av: Mikka

Publicerad 2012-10-14 12:34:30

Fy tusan vad dåligt! Så himla tråkigt när man betalat för att ha en mini semester! Men hoppas resan i stort var mysig :)

Postat av: Linnea

Publicerad 2012-10-14 18:06:25

haha vilka idioter


Publiceras ej