Lite nytt i köket

Nytt inlägg såhär på natten.

Fick ett ryck och fixade med min nya gardin som jag beställde från Jotex när dom hade superrea på hissgardiner (alla hissgardiner 49,90kr!). Det jag inte fattat när jag köpte denna var att jag trodde man kunde trä den över en gardinstång som vanligt... NEJ! Det var en sån här jävel man måste sätta in en trästav längst upp och sedan skruva in små krokar som man sedan hänger upp i andra små krokar i själva fönstret direkt. Så jag sprättade först upp gardinen så jag kunde trä den över gardinstången och började hissa upp den... Då dras hela jävla gardinen åt vänster! Dumma jag tänkte inte på att gardinen var tvungen att ha igensydda sidor för att inte glida runt när man hissar den!

SUCK! Det var bara att ta ner den och sy igen den igen, trä in träpinnen och sedan göra egna ringar utav ståltråd för att kunna trä över gardinstången och slippa skruva upp en massa krokar överallt. Men fick till det efter mycket om och men.

Resultat:

Fin rosa hissgardin, endast 49,90kr, man ser knappt ståltrådsringarna! :D


Glömt att visa att jag har hyllor i köket nu, var ett tag sedan vi satte upp dom dock.


Vi har en fläkt också! Hehe, också ett tag sedan vi fixade det. Hittade den på fynd på IKEA, splitterny oanvänd för en tusing! Rena rama kapet, den går på nästan 2500kr annars!

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2012-05-20 01:43:51

Skit snyggt ju!

Vart haru köpt gardinen? :D

Postat av: Mamma din

Publicerad 2012-05-20 09:08:24

Mycket fint, och skam den som ger sig :-)


Publiceras ej