Jag är bäst

Men hallå, längesedan sist!

Jag har bakat ikväll till mitt födelsedagskalas som jag ska ha på lördag (en vecka tidigare än min riktiga födelsedag). Hittills har jag bakat Rimbobullar och Macarons. Rimbobullarna är inte riktigt klara än, så ni kan få en bild en annan dag istället. Men macaronerna är färdiga och jag är gryyyymt nöjd!

Förra gången jag gjorde Macaroner blev dom totalt misslyckade. Dom gick att äta, men fula som stryk! Sen har jag inte vågat mig på dom något mer. Men så hittade jag en Macaron-bok på Ica Maxi för ett tag sedan och slog till. Tänkte väl att jag skulle prova på dom än en gång, vad passar bättre än min egen börsdej?!

Extreeemt noggrann har jag varit när jag bakat dom, verkligen med omsorg. Det blev citronsmak på dessa iaf och när jag plockade ut dom ur ugnen blev jag fan tårögd alltså! Så jävulskt perfekta! Kolla in:

Macaroner med citronsmak.

Så jädrans fina! Längtar tills jag får lägga fyllningen.

Här står man och bakar lite Rimbobullar.

Kommentarer


Publiceras ej