Porterstek

Tjenis!

Tänkte bara svänga in här och säga hej.

Har varit hos Angelica och Jonas hela kvällen. Vi har spelat lite spel, grabbarna tog sig några supar. Mycket trevligt!

Igår provade jag något jag aldrig gjort förut, nämligen en Porterstek. Dock använde jag skinkstek istället för nötkött, men det gick bra det också. Det var inget svårt alls! Man vägde bara köttet och kokade det 1 timme per kg, jag hade bara 1 kg, så det blev ju en timme. Sedan lät man köttet gona i såsen i 20 minuter efter man kokat det. Skära upp och servera. Sviiiingott! Såsen är ju så jävulskt god, jag stod och slevade i mig såsen där ett tag.

Denna gryta är från Patriks gammelfarmor enligt Patan.

Här ligger köttet och gonar sig i Porteröl, soya, svartvinbärssaft och en massa mera göttigt.

Tjyven Sigge!

Tjyven Ebbe! Men det hade dom inget för serru.

 

Kommentarer


Publiceras ej