Projekt göra-sommarfint

We meet again!

Idag är en jobbdag, men jag har bytt bort morgonen pga armbågen. Den behöver ta det lite lugnt innan nästa behandling *ryyyyser*. Jag jobbar till halv sju ikväll, sedan ska jag på middag hos Angelica och Jonas, Tea och hennes karl ska nämligen komma på besök och det kan jag ju inte missa (igen). Det ska bli riktigt kul!

Jag håller på med ett litet projekt på ballen just nu också, projekt göra-sommarfint. Patrik fick något bryt för ett tag sedan och slet bort hela heltäckningsmattan vi har där ute, den var ju sjukt grisig och ful som stryk. Så nu funderade vi på hur vi skulle göra istället, med golvet. Ingen ny heltäckningsmatta, eftersom Sigge ALLTID ska envisas om att spy hårbollar just därute (katter + mattor= spya, you know). Det blir heller ingen trall, ifall Sigge spyr, kommer det ju bli sådär gosigt och mysigt mellan trallen och då lär hela familjen kuse flytta in. No thank you! Så det vi bestämde oss för, är att måla golvet vitt (tack Issa, för den idén) och lägga på en massa fina trasmattor i olika färger. Så nu har jag köpt iaf tre mattor (kommer fler), nya gardiner och Patan har satt upp en hylla där ute. Tänkte ge er en liten sneek peek...

Så ser det ut än så länge, men några fler mattor, lite växter på hyllan och lite vitfärg på golvet så...


Kommentarer

Postat av: Jag igen!!

Publicerad 2012-04-28 18:03:41

Oj fina mätts, och för att inte tala om mommas lilla fina Karlsson! Ser rumpan på ekorren du körde över, trodde inte du tog rätt på den!!

Postat av: Issa

Publicerad 2012-04-29 14:50:04

Nice! Jag har köpt färg till mitt golv, men måste städa undan trall och tvestjärtar först. Väntar med andra ord på rätt tillfälle att tvinga Robin att arbeta... ;D


Publiceras ej