Comeback!

Tjena alla readers!

Ska vi försöka en gång till? Jag tror vi kör igen.

Kommer ni ihåg att vi höll på att göra om köket? Nu har det ju såklart hänt en heeel del. Köket är näst intill färdigt, vi har fortfarande ingen fläkt och inget överskåp till kyl/frysen. MEN vi har en ny kyl/frys iaf! Det jag pysslar med nu är att måla om i köket, så det har tagit lite tid att först få ur fingrarna... Men nu är jag i full gång. Medan Patan varit och jobbat hitan och ditan har jag först patenterat hela köket (det är när man rivit all tapet först och sedan lägger på ett lager Sigma, som gör att man ser var det bubblar och gör underlaget hårt som sten, för att det inte ska bubbla när man spacklar) och sedan bredspacklat två gånger på alla väggar. Jobbigt som fan, men nu är det gjort.

Idag har jag sandpapprat alla väggar och gjort det slätt och fint. Lillebror kom och målade taket två varv och det blev sketafint! Imorgon kör jag två lager färg på väggarna, sedan är det klaaaart!

Vi har kommit överens om att det ska byggas bänkar till köket istället för att ha stolar till bordet. Så det blir en myshörna i köket istället. Tror det kommer bli sjukt bra, i bänkarna kommer det finnas förvaring också. Sedan ska jag iväg och köpa två hyllor och en lampa på IKEA i dagarna.

Såhär ser det ut just nu:


Lite stökigt, men så är det när man renoverar. :) Nya kyl/frysen ser ni
lite av där, men jag lägger upp mera bilder sedan när det är klart.

Väggar bredspacklade och tak målat. Det blir så bra!
Här har ni hur köket blev, men det kommer nya bilder sedan.

Gammkylen där, men den är putsväck... Eller okej, den står i datarummet.
Men den ska bort! Eluttaget ska dock fixas.

Som ni ser så har en hel del hänt iaf, men nu är det snart färdigt.

Kommentarer


Publiceras ej