Utomlands-spindel

Aaah, nu är man ledig en dag! Det har gått bra på jobbet, två gånger har jag suttit i Orwaken! För er som inte vet vad en "Orwak" är, så är det en maskin som pressar ihop kartonger. Varför har jag suttit i den, undrar ni? Jo, för att den började tjärvas och ett av snörena, som ska användas för att knyta ihop kartongbunten, fastnade inunder hela maskineriet. Och jag är ju inte den som är den, utan vill gärna laga och fixa själv. Det var bara att klättra upp och in i maskinen och börja meka, det gick utmärkt! Och detta hände två gånger idag...det var nästan så jag hamnade på Facebook.

Just det, jag skulle gå på Dompan efter jobbet och handla lite. När jag kommer in i foajén, så ser jag en GIGANTISK och fet spindel, som jag lover INTE kommer ifrån Sverige! Fy maaan, säger jag, sket nästan knäck. När jag skulle betala, talade jag om för karln som satt i kassan vad dom hade att vänta sig från foajén. Jag gick ut från andra utgången!


Idag blev det kyckling istället för kalkon! Btw, snart tre hela dagar utan
vare sig transfett eller socker. I can do this man!

Kommentarer


Publiceras ej