Volbeat, Entombed och ett band jag inte minns namnet på

Volbeatkonserten igårkväll var riktigt bra! Jag och Patrik tog bussen in och gick bort mot Sporthallen. Vi behövde inte stå i kö särskilt länge alls och när vi kom in var det ett danskt dödsmetall-band som spelade, som jag inte minns namnet på. Entombed var andra förband och även om jag inte gillar döds benämningsvärt mycket (bara gap och vrål enligt min mening), så kändes det häftigt ändå att ha sett dom! Volbeat började inte spela förän klockan tio i tio, så vi var säkra på att vi skulle missa bussen hem. Sångaren i Volbeat har verkligen en djup och klar röst! Koserten tyckte vi var skitbra och dom gav järnet uppe på scenen. Mellansnacket var underhållande och jag tackar att dom inte snackade danska, då hade man stått clueless iaf. Det var kul när dom tog upp tio personer på scenen, som fick agera publikpeppare. Dom körde sju extranummer och jag tror att alla dom bästa låtarna hann få vara med.

Vi var riktigt nöjda iaf. När konserten var slut, fick vi ringa Chris No Moneymaker för att tigga om skjuts hem, eftersom vi såklart missade sista bussen hem. Det är fruktansvärt irriterande att inte ha bil kan jag säga. Men jag får ge igen till dom som fått stått ut med att jag inte har haft bil...

Näe, nu ska jag väl få i mig något i magen och invänta bättre tider.


Entombed

Volbeat innan konserten började.






Sorry för dom taskiga bilderna, hade bara mobilen med mig.

Kommentarer


Publiceras ej