Teflonpannan brann upp!

En sak som är lite surt, är att Patrik har eldat upp vår nya fina teflonpanna. Hur han lyckades med det? Ja det ska jag tala om för er...

För ca en vecka sedan, stod Patrik och stekte hamburgare till middag. Allt gick i sin ordning och vi satte oss till ro i vardagsrummet för att äta och se lite tv. Efter en stund kommer Patrik på att han inte stängt av plattan och han ber mig gå in i köket för att kolla det. När jag går in i köket ser jag att det ryker som satan ur stekpannan, som ÄVEN har glaslocket, som hör till, på. Vilket resulterar i att teflonet har börjat bubbla sönder och någon mystisk gas har bildats och sotat ner hela locket. Fy faaan, vad det stank! Jag försökte skrubba ren pannan i ett tappert försök att rädda den, men det var förjäves. Nu måste vi köpa en helt ny panna och dom är fan inte billiga!

Så onödigt...


Lite taskig bild kanske, men såhär ser den ut nu. 189kr åt helvete.

Kommentarer


Publiceras ej