Gammelstugor

Idag har vi tagit sovmorgon. Jag klev upp halv elva, vi har klivit upp nio här varje dag, så det kändes inte helt fel att sova ut lite idag. Idag står städning på schemat, så vi ska väl försöka med det.

Igår följde jag med mamma och morfar till Lagfors och huset där morfar växte upp. Dom har fortfarande kvar det i sina ägor. Riktigt roligt att se vad dom har för fina grejer, jag kan lova att det fanns en hel del saker jag ville ta med hem. Men vi fick inte ta något från huset, utan vi skulle ut i gammelstugan och se om det fanns några gamla mjölkkannor till mamma. Hon fick med sig två stora mjölkkannor och två små kannor, sedan hittade hon en jättefin potta i vit emalj med blå kant och även en söt vit hink. Jag sökte efter gamla fönsterrutor, men gick bet tyvärr! Dom hade bara stora fönsterrutor där. Kanske man ska ta sig en tur upp till farmor i Jämtland och kolla lite där i gammelstugorna istället. Kan ju bli riktigt kul med en roadtrip. Kanske brorsan och Patrik vill följa med, ja det tåls ju att tänka på.

Nu ska jag göra nytta!

   
Double scratching, Ebbe morgongosar toadörrn och Sigge posar

Kommentarer

Postat av: mamman

Publicerad 2010-10-28 14:15:12

Jag tycker absolut att du tar med Patrik och Fredrik till farmor. Oj vad glad hon & Lelle skulle bli! Där kan du nog hitta mycket i gömmorna.


Publiceras ej