Thanksgiving-middagen

Sådär ja! Då har man firat Thanksgiving, fast på fel helg, men vi var alla lediga just denna, så det blev perfa! Igår så bakade jag ju några pajer, pecannötspaj (som gick åt helvete), pumpapaj och äppelpaj. Såhär blev det:

   
Just då kände jag att jag inte ville visa min misslyckade pecannötspaj, men dom andra blev iaf bra!

Nu till dagens bravader. Jag for hem till Angelica och Jonas kring elva imorse och körde igång med matlagningen direkt med Angie. Jonas jobbade och Patan for hem till mamma och hjälpte henne med lite grejer. Här kommer en bildföljd av dagens matlagning...


Vi bakade Cornbread, som förövrigt var skeeetagott och saftigt!


Vi gjorde stuffingen till kalkonen: egna krutonger, tranbär, lök, timjan, rosmarin, lagerblad, kabanossi ölkorv, äpple, buljong och smör. Aaasgott!


Tranbär till Cranberrysauce'en.


Angie skär upp kalkonförpackningen.


Naken kalkon.


Pula i stuffingen, kändes inte helt rätt, men det gick ändå!


Äntligen inne i ugnen, it's aaaall good!


Sötpotatisen skall till att bli kokad!


Viktigt, till sötpotatisgratängen (och gott som sejtan)!


Sötpotatisgratäng bestående av sötpotatis och béchamelsås med västerbottenost, cheddarost och parmesanost! GOD DAAAMN vad gott det var!


Turkey done! Fiiin va? *skitstolt*


Sötpotatisgratängen klar, med marschmallowfluffet på.


Uppdukat!







Det är så att man får en tår i ögat!


Potatismos, Creamed Onions och Tranbärssås. Creamed Onions är silverlök med en parmesan- och gräddsås. Snorgött!


Uppskivat Cornbread.


Min Thanksgiving-tallrik! Vi berättade också vad vi alla är tacksamma för, det var riktigt trevligt att höra vad alla hade att säga.


Patan skär upp kalkonen.





Jontanen satt alldeles tyst och åt...låt maten tysta mun-taktiken.


Patan fick jävulen i sig, men det gick över efter ett tag...





Efterrättsdags! Jag förstår fortfarande inte hur vi kunde få i oss efterrätt efter hela den där middagen...men det gick i.

   
Här fick ni en bild på den misslyckade pacannötspajen, fast Angie och Jonas tyckte den gick att äta ändå.


Mitt glada gäng!


Trötta, mätta och belåtna vänner.

Ojojoj, vilken kanondag! Maten var verkligen sketagod, fast vi trodde att vi inte skulle gilla allt. Ja, detta var verkligen en grej jag kan tänka mig ha som tradition! Hehe...

Tack för idag Angelica, Jonas och Älsklingen, oförglömligt!

Kommentarer

Postat av: Angelica

Publicerad 2010-11-14 08:22:30

Tack själv!! Skitroligt ju och jag blev så jävla nöjd med maten! Vi är grym! :D

Postat av: Helly

Publicerad 2010-11-14 09:13:55

Fasen va mysigt! d såg gött ut det där! :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-11-14 17:13:49

Och Patrik berättade för alla att han var så tacksam över att ha Ingela som svärmor! ;-)


Publiceras ej