Sthlms-helgen

Sådär ja! Orkade inte blogga i helgen, vi hade fullt upp hela tiden, så när man väl var på hotellet, ville man bara slöa. Vi hade en kanonbra helg! Påvägen ner stannade vi till på flera ställen, vi började med Pierre & c/o, men det var ingen höjdare. Det skulle vara en outlet med märkeskläder till 50-70% rea typ, men allt var dyrt. Efter det stannade vi i Hudiksvall på Albert & Herbert, där fanns det huuur mycket kul som helst! Så jag passade på att shoppa loss där. Sedan bar det iväg mot Stockholm och när vi närmade oss hittade vi en lantlig butik som heter Fullerö Handel. Där fanns det hur mycket fina saker som helst, men jag köpte bara en skylt.



Väl inne i Stockholm checkade vi in på vårat fina hotell och sedan tog vi oss en tur ut till Kista Gallerian, för att få i oss lite mat och kolla in shoppingen innan vi skulle se Idol. Jag åt sushi. Sedan drog vi oss tillbaka och myste på hotellrummet, med lite chips och dricka till Idol. Jag sov som en kratta den natten, tyckte sängen ville mig illa, sen drömde jag så mycket mardrömmar.

           

Dagen efter klev vi upp tidigt och åt jättegod hotellfrukost, sedan begav vi oss ut till Kungens Kurva för att inspektera världens största IKEA. Det var väldigt stort, men det var samma som hemma, inget märkvärdigt. Efter IKEA, drog vi till Skärholmens galleria och shoppade lite, hittade ett par skitfina krossat sammetleggings på BikBok. Jag märkte i efterhand att dom färgade av sig, jag var blå över hela benen, så dom måste tvättas innan nästa användning. Vi åt även lunch på gallerian, jag åt Canneloni med spenatfyllning, skitagott! Sedan åkte vi och hälsade på Sabina och såg hur hon bodde. Vi for in mot stan och kikade runt med henne och kollade in hennes kontor i Gamla stan, det var verkligen kanonfint! Framåt kvällningen blev vi hungriga igen, så vi letade upp en restaurang att käka på, vi hittade en liten nattklubb/pub/restaurang, som serverade oss väldigt god biff med örtsmör och pommes.
Efter maten kände vi oss rätt nöjda, så vi åkte tillbaka till hotellet och bokade platser till Saw 3D. Men den filmen var bara osmaklig, jag blev bara äcklad. Men det var kul att få gå på bio klockan elva på kvällen, det är inte så ofta man gör det. När vi åkte tillbaka till hotellet ställde vi om våra mobiler och somnade direkt.

Dagen efter käkade vi ännu en god hotellfrukost och sedan checkade vi ut och gled in mot stan igen, för att gå på söndagsloppis på Hötorget. Loppisen var dyr, så vi åkte därifrån tomhänta. Vi kände oss rätt nöjda med vår Stockholms-tripp, så vi tog vårt pick och pack och åkte hem. Väl hemma väntade min älskling med kinamat åt mig.

En kanonhelg med andra ord!

Kommentarer


Publiceras ej