Thanksgiving-middag

Jahapp...
Vad ska man göra nudå måntro? Jag har varit iväg och jobbat idag och det var ju kanon att man fick lite extratid sådär. Imorgon är jag ledig och då ska här bakas! Jag ska baka tre olika pajer till Thanksgiving-middagen vi ska ha på lördag. Det blir en pumpapaj, en pecanpaj och en äppelpaj...det låter väl inte helt fel va? Jag ska knäppa bilder och visa vår middag, det ska bli otroligt spännande och kul! Vi kommer göra kalkon med stuffing, mashed potatoes, sötpotatisgratäng med marschmallowfluff, creamed onions, kokta grönsaker (morötter, ärtor och haricot vertes), pajerna, cornbread, gravy och tranbärssås. Låter det inte gott så säg?! Så lördagen kommer att bestå utav att laga mat, mat och mera mat...sen ska vi ju äta den också!

Btw, det går sketabra med kosten och att inte äta godis och transfetter! Jag har gått ner två kilo på tre och en halv vecka, på att bara äta rätt och ofta! Jag har promenerat lite också, men måste bli bättre på det, åtminstone varannan dag.

Aja, nu ska jag ta något att äta. Hörs!

Kommentarer


Publiceras ej