Sigill och lack-problem

Jag är inte ens lite klar med mina julklappar, men jag vet vad jag ska köpa och det är ju iaf mycket bra! Den ende jag köpt till hittills är min lillebror. Jag tog och slog in hans klappar idag.

Jag har köpt lack och sigill, för att ha på julklapparna, det fungerar inget bra... Först eldade jag upp hela tändaren, då blev jag tvungen att byta taktik. Då provade jag med ett ljus istället, det gick inte heller så bra. Det rann ner stearin på paketet, eftersom jag höll ljuset snett, dumt jag vet. Så jag bytte än en gång taktik och höll lacket i lågan tills det såg någorlunda mjukt ut, sedan tröck jag det på paketet, det funkade! MEN, det blev blandat med sot istället...hur fan gör jag för att lacket inte blir bränt?


Men det blev fina julklappar iaf!

Kommentarer

Postat av: Angelica

Publicerad 2010-11-21 20:32:19

Jag får också alltid med lite sot när jag gör mina sigiller på julklapparna. Jag brukar försöka vrida på sigillen samtidigt som man trycker ner det på packet så att den röda färgen blandar sig med sotet, typ. Svårt att förklara, men det blir lite bättre iaf... :)


Publiceras ej