Första adventfireri

Idag har jag varit lite seg här på bloggen, det blev lite mycket i skallen efter första dagen på nya jobbet. Jag fick världens huvudvärk och sedan blev jag snortrött! Så jag har faktiskt bara legat och glott på tv hela dagen och kvällen, men jag kände att jag behövde det. Det gick iaf bra på jobbet, jag råkade klämma mig på tummen dock. Det var på en mjölkvagn, som är gjord av stål, så jag var iskall om fingrarna och när jag klämde mig kände jag inte ens smärtan, men jag såg hur ont det borde ha gjort! Jag fick ett jack i tummen och ett snitt rätt över nageln, men det gick bra.
Det blir jobb imorgon också, 9-14.

Igår firade vi första advent här hemma, men jag kan erkänna...jag är fortfarande inte klar med julen helt här hemma. Men en sak i taget. Jag lagade iaf riktigt god mat! Jag har fått regnbåge utav min kära arbetskamrat Carola, på Skopunkten, som jag tog och gjorde i ordning. Det blev gratinerad regnbåge i ostsås, med pressad potatis till. SMARRIGT VÄRRE!


Patan bränner på första ljuset!

Regnbåge!

Sååås!

Gratinerat och klart!

Regnbåge, med pressad potatis och ostsås. Glöm inte en klick med Bregott
uppe på päran'.

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-11-30 23:23:56

Vet inte vem som var mest naken, fisken eller patan ;DD


Publiceras ej