Brutet revben

Tjabba!

Det var en vecka sedan sist jag bloggade, så jag tänkte att jag kunde slänga in ett inlägg nu då. Patrik har varit och jobbat i Gävle och skulle komma hem typ idag eller imorgon, men istället så hittade jag honom hemma på våran säng redan i fredags. Han hade köpt en jättefin stor blombukett och ställt på diskbänken, så jag blev mäkta förvånad! Dock blev det en väldigt kort vistelse, då han släppte nästa "bomb", att han skulle fara redan på måndag igen och bli borta ytterligare en vecka. Vilket betyder att han blir borta under min födelsedag och mitt kalas. Han for i morse, strax efter sju. Jag kan väl inte säga att jag blev superglad över att han måste jobba, men jag försöker se det positivt istället, vi har inte så gott om pengar och både han och jag behöver jobba, så att det är bara att gilla läget just nu.

Patrik har även brytit ett revben, det hände i onsdags, då han fick rekylen från en spikpistol rätt i bröstkorgen och han hörde hur det knäckte till. Han säger att det går bra att jobba och så ändå, men att han får ta det lite lugnt med tunga lyft och sådant.

Just det, mitt kalas blir iaf på lördag den 19 juni, för er som vill komma och säga grattis och käka lite hembakat fika! Jag har sagt att det blir drop in, så det är bara att komma när man känner för det. Mamma och mostrarna skulle titta förbi vid ett-tiden iaf. Jag kan ju iofrs sätta en tid, så att ni inte dyker upp och så har jag inte ens vaknat... men inte före kl. 12, blir nog bra.

Det var allt för denna gång, hej!

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2010-06-16 13:31:48

Nej, vi såg bara ett klipp på tv imorse där en matador fegade ur och sprang o gömde sig, vilket slutade med arrest för att han inte fullföljt sitt uppdrag :P Då sa serkan nånting om att tjuren slapp ju dö iaf.. och då sa jag.. VA?! DÖR ALLA TJURAR?! varföör? hahah, kände mig lite dum :P


Publiceras ej