Caticide!

Jobbar och står i, som vanligt jag. Imorgon är det löning, men min lön är så fjuttig denna månad att jag kommer vara pank innan alla räkningar är betalda.

Imorse vaknade jag av väckarklockan och när jag vänder mig om för att titta på Ebbe (som jag gör varje morgon), som ligger i sin egen lilla säng, ser jag till min förskräckelse att han har krånglat sig in i en Ica-kasse! Han har alltså hittat en påse och lekt med den, lyckats ta sig in genom ena handtaget och sedan krånglat ur halva kroppen, men fastnat och inte tagit sig ur. När jag skulle hjälpa honom ur påsen, kunde jag inte ens få in ett finger emellan, så tight satt det! Han hade ju kunnat kvävas stackarn! Fick slita och dra, tills att handtaget gick av. Trodde han visste att man inte ska leka med påsar, förhoppningsvis har han lärt sig det nu iaf.

Näe, nu ska här snart sovas...vi höres!


Ebbe på ballen, han har byggt kojan helt själv!

Kommentarer


Publiceras ej