Sagostunden.

Hallå hallå!

Det blev inte mycket sömn inatt kan jag lova! Men det var ju för att jag skulle upp tidigare än vanligt, så det är väl bara i vanlig ordning det. Jag har iaf haft en sagostund imorse på en förskola för sju söta barn (ni hörde rätt, SÖTA barn!) och däribland min lilla kusin Oliver, som fyllde hela fem år igår! Grattis till dig Oliver i efterskott!
Sagostunden gick iaf över all förväntan! Jag hade tränat lite hemma på Patrik, men han är ju så jobbig och oseriös, så en annan kan ju inte vara seriös själv. I alla fall, barnen tyckte det var jättekul att jag var där och dom var hur lugna och snälla som helst. Jag berättade sagan om Guldlock och dom tre björnarna, genom att hålla en dockteater med egengjorde dockor. Barnen fick vara med i sagan också, genom att namnge djur som bodde i skogen och ryta som björnar m.m. Dom tyckte det var jätteroligt!

Jag hade min rekvisita i en silvrig portfölj (ser ut som en sån där man lägger sedelbuntar i) och så hade jag med en filt och en boll i en påse. Ungarna blev ju helt till sig när dom såg portföljen och suktade efter att få se innehållet! Sedan när jag skulle gå, så var det en av pojkarna som såg att jag hade en påse med också, han såg helt lyrisk ut när han sa "Du har ju en påse också! Vad finns i den där då?!". Jag skrattade rätt gott då och berättade vad som låg där (bollen och filten). Sen ville dom leka med mig också, men då skulle jag skjutsa iväg Oliver till hans farmor, så jag hade inte tid. Då ville dom att jag skulle komma efter jag skjutsat honom istället, sötnosar! Ja, men det blev lyckat iaf! Nu är det bara resten kvar då...suck!

Imorgonkväll ska jag och Patrik mysa och dricka Baileys coffée och bara ha det skönt! 

Kommentarer

Postat av: lindy

Publicerad 2009-09-18 19:34:50

Grattis :D ...eller vad man säger ;-)

Postat av: Tina

Publicerad 2009-09-18 23:43:41

adlibris har ingen frakt vanligtvis, men man kan lägga till express för 19 kr så går det fortare :) nu skulle adlibris komma igår eller idag men har fortfarande inte kommit! suuuck. men lycknis kom igår, efter 2 veckor! Bokus är jättesega har jag hört. Det går bra! Intensivt, mycket läsande! :P Själv då?

Postat av: vicky

Publicerad 2009-09-20 00:49:15

Jasså du är lite nyfiken på det? ;) Dom är köpt på Panduro i Birsta. 20 kr st. Skitbra pris tycker jag. Å jag hade ju färg å sånt hemma sen förut, så då vart det billigt å bra :)


Publiceras ej