Svinet is coming to get you!

Tjenis!

På måndag ska kidsen på skolan vaccinera sig mot svinet. Jag vet att några runt i krokarna har åkt på det nu, men jag hoppas jag slipper det, verkar inte allt för skoj med influensa. Har haft det en gång i nian, då var jag sjuk en och en halv vecka, gick på skolan en halv dag, för att sedan åka på ett virus i ytterligare en och en halv vecka. Det var inte kul, kunde inte äta alls, feber, ont överallt, fick vätska bakom båda öronen så jag blev totalt döv, gick ner 6kg (vägde just då, bara 49kg..så ni kan ju tänka er hur man såg ut efter). Mamma köpte en salt och blandat-påse till mig i början av sjukdomen...den räckte i tre veckor. Ni som känner mig, vet att en påse karra räcker högst två dagar, HÖGST! Men, det här med influensa är lite läskigt, man blir ju liksom helt utslagen. Man bara ligger i sängen och sover och har sjukt ont överallt. Känns som halsfluss, fast du känner dig döende. Jag kan ju bara hoppas att mitt imunförsvar är bättre efter det, har aldrig fått influensa efter det iaf.

Aja, nog snackat om svinet. I helgen har jag sovit jäkligt länge, tror det beror på det gråa vädret kombinerat med skolveckan som var, då jag skötte allt helt själv. Jag var nog tröttare än jag trodde helt enkelt. Funderar på att dra in på Birsta en sväng, men jag har massor med grejer som ska göras, som jag inte orkar göra. Kanske kan göra en av grejerna först och sedan belöna mig med att åka in på Birsta?

Jaja, nog för idag! (Bloggandet är inte på topp just nu, eftersom jag har massor att stå, får det bli lidande just nu)

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2009-11-15 00:32:15

Haha, EXAKT såna;P eller, liite annorlunda form kanske. :P har du vaccinerat dig? hörde att mor fått vaccin på skolan nu i veckan, det blev över.


Publiceras ej