Sveriges befolkning har skitit i det blå skåpet!

Tänk att mitt liv raserades på en enda dag! Idag har jag officiellt blivit arbetslös och hoppat av skolan, tråkigt att hoppa av skolan, men det kändes inte rätt inombords. Men det är inte det jobbiga...
Idag ringde jag A-kassan på Handels för att kolla upp hur min ersättning såg ut. Karln jag pratade med, säger att eftersom jag är under 25 år, har jag ingen rätt till att tillgodoräkna min tidigare arbetssituation. Vad menas med det undrar jag? Det menas att jag inte har rätt till ersättning från A-kassan, eftersom jag har pluggat och är under 25. Det är så absurt så jag tror fan inte det är sant.

Vad är det som gör att jag som är under 25, är mindre värd än en person över 25? Har denna person mer liv än mig? Har denna person mer rätt till pengar än mig? Jag kan bara inte förstå vad det är dom vill ha sagt med denna regel? Nu behöver jag verkligen styrka, för jag ser bara mörker!

Har varit och anmält mig arbetslös nu på eftermiddagen och han i kundtjänsten tyckte min situation var förjävlig! Jag håller med, som det ser ut nu, måste jag gå på soc...yeeeii! Om jag fortfarande är arbetslös om tre månader kommer jag få något som heter aktivitetsstöd från försäkringskassan, men för mig är detta som att gå 100 steg tillbaka i mitt liv. Jag har varit självständig ända sedan jag flyttade hemifrån, ska jag nu behöva gå på soc, när jag betalat in DYRA pengar till mitt fack och A-kassa?! Det här är fan inte rätt! Men tack Sveriges regering för att ni raserade mitt liv på en dag! Så ni dumma människor som röstade blått i förra valet, här har ni kontentan av erat idiotiska val! Hoppas ni är nöjda!

Men med detta inlägg, hoppas jag att Sveriges befolkning tänker efter en eller två gånger innan ni röstar nästa gång, för det här är förjävligt!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-27 13:42:28

alfakassan då?


Publiceras ej