Angelica och Jonas 25/7 -09

Nu har bröllopet varit och det var helt fantastiskt! Det började med att jag klev upp klockan åtta och hoppade in i duschen, tog på mig myskläder och gick direkt till Angie. Vi åt frukost tillsammans halv nio och inväntade våra stylister. Halv tio kom min stylist Patricia och vi snörade på mig min klänning som jag skulle ha under dagen. Angies stylist Fredrika var dock något sen, men det gick bra ändå. Halv tolv var tjejerna klara och jag hjälpte Angie på med sin supervackra bröllopsklänning, Jonas och Christer kom och hämtade oss och gav oss våra blombuketter. Sedan bar det av till Anders Hansson för fotografering. Vi tog några bilder på allihopa och massa fina bilder på brudparet, sedan for vi ner till Merloparken för lite mer fotografering där. Men efter det fick vi bråttom, vi hann inte gå på toa som beräknat för Anders tyckte att han hade så himla gott om tid, vilket vi inte riktigt hade. Men det gick jättebra iaf. Vi börnade in till Tynderö kyrka och inväntade så att alla hade gått in i kyrkan innan vi åkte in på parkeringen. När vi väl klivit ur bilen blev både jag och Angelica dyngnärvösa! Vi skallrade som små asplöv. Vi ställde i ordning oss för inmarch och gick in. Angelica började gråta lite, men det gick över när dom kom fram till altaret, istället övergick det på Jonas som fällde ett antal tårar. Patrik blev t o m tårögd där ett tag, sötnosen min. När dom väl skulle säga ja till varandra så bröt jag nästan ihop där ett tag, men jag fällde inga tårar. Efter vigseln fick vi ta emot en mängd kramar och bli fotade. Jonas och Angie hoppade in i en gammeldags bil för att cruisa ett tag, medan vi andra åkte till bygdegården för att mingla och bli fotade för Gästboken.

På minglet fick vi champagne med jordgubbar och chokladpraliner och en timme senare kom brudparet och gjorde oss sällskap. Sedan gick vi in och satte oss på våra platser för att invänta middag, jag satt vid ett grymt bra bord. Det var Christer, jag, Magdas Patrik, Sara, min Patrik, Sandra, Anders och Magda och vi hade hur kul som helst. Vi hade blivit hedrade med en s. k pussklocka som vi skulle pingla i och då blev brudparet tvungna att pussa varandra. Så vi lät den klockan gå varm hela kvällen. Maten var helt gudomlig! Vi fick en liten toast med pepparrot och viltkräm ovanpå till förrätt, dubbelmarinerad oxfilé med sötpotatisgratäng, chilibearnaisesås och grilladegrönsaker till varmrätt och såklart världens godaste bröllopstårta till efterrätt (som jag och Patrik helt klart måste härma på vårat bröllop). Under middagen hölls det tal, Grindes uppträdde med ett makalöst breakdance nummer, hela Bäckmans släktet bjöd upp till en sång om den forne ungkarlen Jonas (riktigt grym låt), en annan Grinde sjung Gavin DeGraws - Cheriot... Ja, det var helt enkelt otroligt bra allt! Vi hade en liten lottdragning också, då alla fick en lott, sedan skulle brudparet dra vinnare. Alla vinnare fick en smällkaramell, där vi fick ett uppdrag, jag vann! Jag ska bjuda brudparet på picnic under Augusti månad!

Sedan blev det presentöppning! Sammanlags fick brudparet 40 000 svenska kronor växlade till Dollar! HELT GALET! Plus alla svenska pengar som var insatta på deras konto, vilket bestod av många tusenlappar. Dom fick även en massa personliga fina presenter, bl a en scrapbook av mig och Patrik som jag jobbat hårt på, den uppskattades också!
Sedan fick jag äntligen hålla mitt tal efter ett par missförstånd. Jag höll världens tårdrypar-tal och fick nästan alla att gråta, kan även bero på att jag använde mig utav några rader ur Björn Afzelius - Du är det finaste jag vet och började själv gråta. Men det var fint, så länge det uppskattades!

Sen kom det stora momentet vi alla väntade på, jag och Christer skulle få visa våran musikvideo som vi redigerat tillsammans. Vi hade tagit klipp från svensexan och möhippan och klippt ihop det med Angies låt "Att va gift"...det blev succé!!! Vi fick jättemycket beröm och jag fick massa beröm för texten som jag hade skrivit till låten. Angie och Jonas blev superglada!

Sedan efter lite mera mys med alla drog vi igång festen, baren öppnade och det serverades öl för en tia och bacardi limon och cola för 25 spänn, så jag och Pat var såklart där och handlade lite. Angie och Jonas skulle dansa första dansen, sedan bjöd Christer upp mig för att dansa ett par danser, för Sandra och Patrik fegade ur. Stela som pinnar försökte vi oss på lite styrdans, vi hade jävligt roligt! Sedan dansade jag med Jonas och Magdas Patrik och fick även upp Patan på ett par danser (lugna). Dansade lite mera med Chris, tills discot drog igång. Sedan var det färdigt, klackarna i taket, Grindes dansade galet bra och battlade mot tjejerna, jag var ju den ända som ställde upp och battlade tillbaka och enligt Martin Lund var jag en stjärna på dansgolvet och brädade hela Grindes med mina mooves! Haha. Vi dansade hela kvällen tills att brudparet skulle åka hem, men innan det bjöds det på vickning med körv och bröd! Angies låt spelades upp tre gånger i rad och vi hade verkligen askul! Hela bröllopet var verkligen helt makalöst bra! Vi ville inte att dagen skulle ta slut!

Om jag inte var säker förut så är jag övertygad nu iaf, Jonas avgudar verkligen Angelica och jag hoppas dom lever lyckligt i alla sina dagar! Min älskade bästa vän är gift nu och jag kunde inte vara mer glad för deras skull!
Älskar er och tack för att jag fick vara en sådan stor del i det hela, jag är mållös!



Patrik och jag, efter vigseln. (Bild lånad av Bella)

Mer bilder kommer sen, kameran är just nu på Hawaii.

Kommentarer

Postat av: Helly

Publicerad 2009-08-01 07:41:09

Fiiiin ni är!! =)

Postat av: Angelica & Jonas

Publicerad 2009-08-01 09:04:50

Hej darling!

Tack for det fina inlagget och vi ar sa glada att ni hade roligt!

Vi ville ocksa att det aldrig skulle ta slut.

Pussar o kramar fran oss!

Postat av: Veronica

Publicerad 2009-08-02 09:50:54

Vad snygga ni är!!! =)

Hörde att du och Sandra sprang på varandra där...eller snarare att du visste att hon skulle fota =)

Du har tur du som kan läsa skönlitteratur och studieböcker samtidigt hahahaha blir lite lätt avis.

Ha det gott!!


Publiceras ej