Amen jah bah lixoooom, daaah!

Tänkte på en grej som hände på en av mina föreläsningar här i veckan. Vi fick frågan varför folk utvandrade från Sverige på 1900-talet och en tjej svarade sådär spontant "Det var väl nån förintelse och folk blev tvungen att flytta". Alltså först och främst, "Det var väl NÅN förintelse" va? Det var THE förintelse, inte "nån"! Sen var ju inte förintelsen i själva Sverige även om kriget påverkade landet. Ja, det var lite roligt tyckte jag iaf.

Mycket intressanta föreläsningar iaf, några klurigare än andra, men jag hoppas kunna förstå dom när jag läser böckerna. Antar att det kommer bli jobbigt, hårt och många hårtussar runt golven här hemma. BUT I SHELL NOT GIVE UP!

Imorgon ska Patrik laga tjälknul ("tjälknöl", för er som inte vet hur det egentligen stavas) till middag, undrar hur det kommer gå? Förhoppningsvis blir det skitgott!

Jeanette i min studiegrupp tycker jag borde bli svenskalärare istället, rättade i smyg min forskningsmetodikslärare när han sa HAN istället för HONOM, ooooh! Det är väl någon gammal vana sedan man gick skolan.

Hej för idag!

Kommentarer

Postat av: Loggy

Publicerad 2009-01-24 08:26:06

"Min forskningsmetodikslärare"...wooow! Det låter fräsigt alltså! Det där med förintelsen var ju bara för mycket, vad är det för fel på folk?? Undra om hon har förfalskat betygen eller nåt!!?



Jag är såååå damn happy över att jag ska få igen mina böcker, så att en tidig lördagsmorgon gör inte så mycket :P

Postat av: Angelica

Publicerad 2009-01-24 12:47:36

Tack =) Det blev inte kortare, men mer lugg än sist... Känns lite ovant, men kul med en klippning som märks.

Du kommer nog träffa på många puckon, men hur sjutton kan man inte ha full koll på förintelsen?

Kommer ihåg att det var förvirrat ibörjan, alla nya ord, man fick sitta med ordbok för att förstå böckerna, haha! Men efter ett tag flyter det bara på, du har en kul tid framför dig ;) Och jag stormtrivs med yrket!

Lycka till. Kram!


Publiceras ej