Nytt kök.

Nu börjar det närma sig. Jag hoppas att jag inte glömt något, ska köpa lite anteckningsblock och en kalender hade jag tänkt. Sen ska jag betala in kåravgiften imorgon. Har skickat in CSN-papperna också, hoppas att det inte dröjer allt för länge.

Idag for jag och Patrik in på IKEA och köpte kök. Japp, nu är det dags att göra om köket. Så några tusenlappar försvann idag på en del utav köket. Vi ska bygga om successivt här, så vi slipper all skit och inget kök i flera veckor. Patrik har redan byggt ihop alla delar, jag byggde två lådor, mer än så fick/hann jag inte göra. Så vi får se när han orkar riva bort microbänken, det är den vi börjar med. Och ja, vi har mätt alla delar och kollat ut vad vi ska köpa, så ni behöver inte oroa er. It's gonna be awesoooome!

Och nu har alla serier börjat igen. Yeeii!

PS. Idag ringde Radiotjänst till mig (det räckte inte med att ringa Patrik), från ett MOBILNUMMER! Va! Snacka om att lura mig totalt. Jag har skrivit på mobilen "Svara ej!" när dom ringer, så jag vet, men nu överrumplade dom mig alltså. Men det gick bra, jag sa samma sak Patrik sa till dom och dom såg att Patrik sagt ifrån sig Radiotjänst satt. Jag tror jag är fri ett tag till...Så länge dom inte kommer och knackar på! Måste hålla utkik. DS.


Nyårsdagen, kl. 6.00.

Kommentarer

Postat av: Loggy

Publicerad 2009-01-09 11:08:21

Ja man registrerar sig där på en gång i Sigma. Och betalar kåravgiften ska man göra före, så du har full koll :D



Tv-avgiften är såååå onödig, och shit va de försöker lura en att svara. Mig ringde de en gång, men jag la på i ren skräck! Fatta, LA PÅ!!



Postat av: Loggy

Publicerad 2009-01-09 13:40:43

Härligt! Då är det bara att se fram emot den STORA dagen då. Första skoldagen, hahahaaa. Från början är det en massa information om universitetet, kåren och rundvandringar och sånt. Sen börjar allvaret med föreläsningar och allt som hör till. Sen har vi tre veckor att läsa järnet hemma, sen tenta vecka 8 (?)...



Jag sa faktiskt upp min tv-licens häromdagen, onödigt att betala när man inte tittar ändå :P

Postat av: Helly

Publicerad 2009-01-09 14:01:39

Hehe, mejkad å klar! :) hörru ska ni oxå till Maria på Lördag?

Postat av: Loggy

Publicerad 2009-01-09 17:51:08

Jaaa det är väl typ bara kvittot som är viktigt. Sen block och penna då, och ett glatt humör, hahahhaa. Och en massa tålamod. Jag har skitsvårt att sitta still längre stunder så vi får se hur det går.



Det var 9.15 första dagen, va? Vi har inte fått några andra tider, eller hur? Kommer inte ihåg sen sist när man började, men man slutade 17 iaf. Seeegt!

Postat av: Loggy

Publicerad 2009-01-10 10:01:14

Håller fullkomligt med, maten är viktigare än alla studier i världen :D



Det finns en matsal där man även kan köpa pizza och sånt, har jag för mig. Sen finns det ett bra lunchställe på biblioteket, men det brukar vara rätt mycket folk där så man får se till att vara i tid.

Postat av: Loggy

Publicerad 2009-01-10 10:49:24

Hahhaaaa, neeee inget är gratis när man är vuxen :)

Antingen köpa eller ta med, men det kanske finns nå soppkök för uteliggare och missbrukare, som vi kan uppsöka :D

Postat av: Loggy

Publicerad 2009-01-11 10:37:09

Ja när måste man åka tro? 8.15? Vi vet ju vart det ligger så det är ju inget problem att hitta iaf :D Usch nu är det bara en veckas "ledighet" kvar...jag har varit hemma i 1½ år så jag vet inte hur man umgås med folk, hahahaa.

Postat av: Loggy

Publicerad 2009-01-11 13:17:04

Ja men då säger vi 8.15! Vart? Jag bor på ju radhusområdet vid Östrand...



Neee,jag hoppas jag slipper umgås med folk jag inte VILL umgås med. Man blir ju indelad i studiegrupper, vi lär ju hamna i samma eftersom vi kommer från Timrå, och den gruppen träffar man nästan oftare än sin egen familj, hahaaaa. Fast man kan ju byta grupp om man vill :D

Postat av: Loggy

Publicerad 2009-01-11 16:44:42

Hmmm, gamla allmänningen vet jag inte vart den ligger,men jag bor säkert där :D Finns ju bara de "fina" radhusen kvar här nu, det är ju de längst upp mot berget.



Jag vet inte om man måste träffa studiegruppen såååå mycket, men jag antar att det är en fördel att bolla tankar och ideér med andra. Förutsatt att det inte är ett gäng puckon då! Vi kan ju ah en egen grupp, hahaaaa.

Postat av: Loggy

Publicerad 2009-01-12 16:06:08

Vilken korsning menar du? Där nere vid...Vivstavägen? Heter det så? Hahahaa, man är helt lost! Men korsningen efter vägen vid simhallen.



Vi kommer garanterat INTE att hamna med folk från Härnta, de skulle aldrig knöla in oss i en sån geografisk katastrof :D



Ps. Nytt inlägg, tack! Folk tror väl att jag är en stalker eller nåt :P

Postat av: BlogBaby

Publicerad 2009-01-12 16:29:52

Förresten...073-7303681.


Publiceras ej