The Twilight saga

Tjoho! Nu funkar kommentarerna igen!

Har ju glömt bort att uppdatera er på Twilight-böckerna som jag läst. Det finns ju fyra stycken (har ingen koll på vad dom heter på svenska, något töntigt iaf), Twilight, New Moon, Eclipse och Breaking Dawn och dom är hur bra som helst. Jag läste ut allihop på mindre än två veckor, för att jag inte kunde slita mig. Varje minut som jag inte läste, så längtade jag efter böckerna. Nu har jag tyvärr läst ut alla, men jag tänkte ta och läsa om dom på sommarlovet igen. En annan bra sak är att författaren, Stephanie Meyer, har skrivit en till bok, som heter Midnight Sun. Den handlar om Edward Cullens syn på första bokens handling, vilken jag helt klart kommer köpa när den kommer ut. Författaren har inte skrivit klar boken pga att dom 12 första kapitlena läckte ut på nätet, då ville hon inte fortsätta, tyvärr! Men när hysterin har lagt sig, har hon lovat fortsätta! Jag längtar, men tills dess får jag gott vänta...men snart kommer New Moon på bio (November), den måste man ju se. Jag vet att böckerna alltid är bättre, men första filmen är bra tycker jag. Även om inte allt stämmer överens med boken, så är skådisarna grymma och snygga och filmen i sig (om man tänker bort böckerna) är grym!



Jaja, någon liten uppdatering också då:
Har varit på skolan, gjort en observation (tänkte göra någon till), hjälpt diverse elever med diverse grejer. Haft en skön dag, fick sluta tidigt också. Igårkväll satt jag och rättade klart alla mina 24 papper som barnen hade skrivit åt mig (från min svenska lektion), så jag delade ut dom och vi gick igenom lite av mina kommentarer till dom. Det var riktigt skoj!
Nu ska jag plugga, yeeeii!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-23 12:23:27

Tjoppa! Det var 58 stycken igår som rök. Men jag har ju ingen anställning så jag har min anställning till 12e juni, sen ryker jag å. Hur går det själv med allt då? Kram

Postat av: Vicky

Publicerad 2009-04-23 12:24:17

Glömde skriva vem jag är i förra inlägget ;)

Postat av: Tea

Publicerad 2009-04-23 13:49:33

Grattis till tentan om jag glömt säga det =) Vet duuu! Jag har klarat mina tenter också! Ena var jag 100% säker på att jag skulle kugga, och det var nära att jag gjorde det. 25p var gränsen, jag hade 26p.. Andra fick jag C på! Vi är så grymma :D Puss

Postat av: Vicky

Publicerad 2009-04-23 21:27:11

Jo, så tragiskt! Nädu, det blir väll stämpling i sommar och förhoppningsvis komma in på utbildningen jag vill :) Å Just nu så väntar jag på högskoleprovets svar.. spännande!!!! Å pluggandet går väll framåt. Jag är igenom hälften nu ;) Vad har du för dej annars? Kram


Publiceras ej