Nu är det färdiglekt!

Idag har jag två saker att ta upp.

Ett: Jag och Angelica har bokat London-resan nu. 21 November far vi och det ska bli hur kul som helst. Jag har gjort en lång lista på allt jag vill göra och se därborta. Det blir en weekend på fyra dagar, med bara massa kul! Jag längtar fruktansvärt, är det något jag behöver så är det att få komma bort, om bara för en liten stund. Jobbet tar kål på mig och det är då vi kommer in på...

Två: När jag kom till jobbet imorse, upptäckte jag att jag fått mail på min jobbmail. Det var min chef som hade skrivit att han är less på att det ser ut som ett bombnedslag i vårat personalrum nästan varje dag (det är jag med), men the thing is... Nu vill han ge en kollektiv bestraffning för varje dag det inte är städat där inne, han tänker dra av 15 minuter från våra löner för varje dag. Jag kan säga såhär, jag kan ta mycket skit, men det här tar priset. Är det något jag inte tänker finna mig i så är det att bli straffad för att göra rätt. För det är ju det jag blir, jag blir straffad för att jag kommer i tid varje dag, för att jag alltid har på mig mina kläder och inte lämnar ens en slips i omklädningsrummet, för att jag alltid lägger in disk i diskmaskinen, för att jag alltid plockar undan efter mig själv. Men vet ni, jag kanske ska börja komma försent varje dag istället? Kanske jag också ska börja grisa ner? För jag tror inte det blir bättre utav kollektivbestraffning, eftersom dom personerna inte klarar av att städa efter sig, förmodligen inte hemma heller. Jag kan ställa till med ett helvete om det ska vara så, you'll be the judge. Blir så fruktansvärt förbannad, jag är en sekund ifrån blankett 26 kan jag säga och då skiter jag i resten! FÖRBANNADE JÄVLA SKIT JOBB!

PS. Alla ni som läser från jobbet, ta erat förbannade ansvar, för nu är det färdiglekt!

Kommentarer

Postat av: Tea

Publicerad 2008-10-04 12:42:02

Det där med kollektiv bestraffning och avdrag på lönen tror jag inte att han får göra över huvudtaget. Du betalar väl fackavgift, ring till dom!! Låter heeeeeeeeeelt galet om det skulle vara tillåtet att dra av på lönen för att vissa inte städar.. Kul att ni ska åka till London! Jag skulle också vilja fara nån stans. Puss

Postat av: Jonas

Publicerad 2008-10-06 08:56:55

Ja Sofie kolla med facket å hör vad dom säger, tror faan inte han får göra så. Om det nu skulle vara så, så är det ju helt åt h-vete.

Postat av: Angelica

Publicerad 2008-10-06 23:11:07

Haha, nu har det väl ändå brunnit för karln! Klart att han inte kan göra så! Upp till kamp Sofie =) Kram


Publiceras ej