How's it going?

Ikväll har Patrik gjort färdigt vårat kommande sovrum, det vart superfint! Grått med en grå/silver fondvägg i indisk inspiration med silverlöv. Kommer lite bilder sen när vi har flyttat in, si sådär en vecka. Lillebror har hjälpt till också, han går ju bygg med inrikting måleri satt..han hade inget val. Hehe. Så han har bredspacklat vardagsrummet eftersom det var strukturtapet och idag har han svaglimmat väggarna. Man måste göra det för att tapeterna ska fastna på grovspacklet. Vi har bara köpt easyup-tapeter också, hur lätt som helst att tapetsera, bara limma på väggen och upp med en våd, busenkelt...(inte för att jag får röra dom där våderna, men Patrik tycker det, hehe.) Men idag upptäckte vi att vi har en tapetrulle för lite på alla fondväggar, Patrik räknade inte med att man inte kan utnyttja hela rullen eftersom det är mönsterpassning, så nu måste jag ringa moster min imorgon och beställa mer rullar. Jobbigt! Fast det räckte till sovrummet iaf. Jag håller på att måla badrummet i antikvitt jag. Det går bra, men det tar sådan tid när karln hela tiden ska ha stegen, man blir ju aldrig färdig. Så jag har typ fyrtio projekt pågående samtidigt.

Vi har iaf bestämt oss att inte göra om köket än, vi byter bara ut vitvarorna och kaklar om istället. Det var så fina luckor redan så det behövs inte just nu. Det är ju meningen att man ska bo där ett tag nu satt, vi har tid. Det blir iaf grön glasmosaik i olika nyanser, ljus olivgrön tapet och ekgolv i köket. Snyggt! Ska köpa nytt köksbord och stolar också, KUL! Jag har bara farfars gamla, så det blir skoj att få köpa ett man vill ha istället.

Hittat så jädra snygga möbler på indiska också, men jag vette fan om dom har möbler i stan eller birsta...kanske man kan beställa? Svårt det där.

Men nu ska jag se på lite tv, kanske gå upp på affärn. Hej då!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-02-20 22:02:24

Åååååh, det låter hur fint som helst. Blir så avundsjuk på er ;) Inte på att jobba, men att ha allt klart. Man ska pyssla innan man flyttar in, annars blir det hmm... svårt att komma igång, hihi!
Jobbar jag med dig nästa helg? Blir inte ofta numera =( Men jag har fullt upp, så det är tur det.
Kram!

Postat av: Angelica

Publicerad 2008-02-21 16:35:26

Vad synd =( Då dröjer det tills vi ses. Ska ju ha tenta, innevecka och utlandsresa i mars, så inte blir det mycket jobb.
Jag ska jobba hos er i sommar, så mycket jag bara får! Jag kommer söka jobb, men om jag lyckas få något så börjar jag ju inte förrän höstterminen startat.
Kram på dig!


Publiceras ej