Dagens gärning.. or not?

Igår när vi gick till lägenheten vid 12 på dagen, så såg jag en hund sitta i en silvrig Peugeot (gammal rostig ful en). Han voffade och voffade, men ägaren hade iaf lämnat två centimeters lufthål på vardera sida, så inte tänkte jag mer på det. När vi gick hem från lägenheten klockan nio på kvällen satt hundstackarn fortfarande kvar, då tyckte jag verkligen synd om honom. Ingen mat eller vatten och tänk er en hel dag utan att pinka eller do the number two?! Nä, fy vad hemskt det var och se det. Jag tänkte att idag skulle han vara hemma iaf, men när jag gick förbi sitter hundstackarn FORTFARANDE kvar...men what the fuck! Då bestämde jag mig för att ringa polisen när jag skulle hem för att laga mat. Polisen sa att dom skulle sända en patrull så fort någon vart ledig. Jag gick tillbaka till lägenheten kring halv åtta på kvällen efter att jag fixat med tvätten, hunden satt fortfarande kvar... Nä nu jävlar tänkte jag, jag ringer mamma istället. Mamma fick ringa polisen också, jag tänkte att ju fler som ringer desto mer måste dom fara dit.
Dom kom aldrig... Vad jag såg iaf, men när jag gick hem nu kring tio så gick jag fram till bilen (hyffsat suspekt från andra synvinklar, hehe) men hunden var inte där...vad jag kunde se, det var rätt mörkt. Men jag tror han hade hoppat fram om han var kvar. Patrik får kolla imorgon om han är kvar. Jag funderade starkt på att öppna bilen och ta med mig hunden hem, ge honom lite mat och vatten och rasta honom lite, men det kan man ju inte bara sådär.
Bilen kom iaf inte härifrån, den kom från Dalarna, Älvdalen eller vad dom sa. Tror det var där den där 15-åringen som vart mördad pappa bodde.

Hej hå!

Kommentarer


Publiceras ej