Vuxenpoäng.

Sitter på jobbet, tristess är det ända jag vill framföra. Tur jag tog med egna skivor hit, så jag åtminstone slipper lyssna på samma skiva dag ut och dag in.

Igår blev jag och Patrik bjudna på middag utav bröllopsparet, vi fick hur god middag som helst. Marinerade kycklingfiléer med klyftpotatis, börne (bearnaise) och en god sallad till. Efterrätten var Ben&Jerry's glass, gaah! Supertrevligt var det, fick höra lite bröllopsplaner också, nyfiken som  man är. Vill ju också gifta mig, men det lär väl dröja antar jag. Sen har jag även kollat lite resor till Australien, som jag hoppas vi kan åka till nästa höst efter Patrik gått klart skolan. Har man tid att spara också.

Nu har jag iaf läst ut Guld Kompassen, den var jättebra. Ska börja på Den Skarpa Eggen nu ikväll, tvåan alltså.
Gud vad jag har blivit vuxen alltså, läser böcker och dricker kaffe. Det måste ju vara hur många vuxenpoäng som helst. Har inte läst en bok nästan när jag var yngre, och nu har jag läst 8 böcker på mindre än ett halvår. Hör du det mamma, nu slipper du läsa böckerna åt mig. Hon brukade få göra det när jag gick i skolan, för jag orkade inte läsa tråkiga böcker, sen skrev jag en bokrecension på det hon berättade. Som sagt jag har blivit vuxen nu.

Kommentarer


Publiceras ej