Lite tips vid trista tillfällen.

Idag var mamma och lillebrorsan här och åt, jag lagade tortilla tårta för första gången och den blev supergod. Annars är det Patrik som brukar laga den, men det var min tur att laga mat så det var bara att lära sig. Råkade dock bränna kanten längst upp lite grand, skulle smälta osten längst upp och jag trodde jag kunde ha sjukt hög grad på ugnen, men det gick bra. Jag tappade min förnuft där för nån sekund. Till efterrätt blev det ananaspaj med glass, svingott!

Jag håller förresten på att läsa en ny bok, eller en trilogi rättare sagt. Har snart läst ut första boken. Den mörka materian heter trilogin, men ni känner nog mer igen första boken som Guld Kompassen. Den gick på bio för något år sen. Såg filmen för ett tag sen och tyckte den var bra, så jag pallrade mig till bokhandeln och köpte mig två böcker utav tre. Det är såklart fantasyböcker för er som inte har en susning om vad jag talar om. I love fantasy om ni missat det. Första boken är absolut inte som filmen, men den är ruggigt bra. Så jag rekomenderar denna trilogi för er fantasyälskare där ute.

Kvällens filmtips: Drillbit Taylor, komedi med Owen Wilson. Handlar om tre ungar som blir mobbade och anställer en bodyguard (Owen), men han är inte riktigt den han utger sig för att vara.


Minne för livet, Tyskland på väg på konsert.

Kommentarer

Postat av: frodo

Publicerad 2008-08-22 16:21:01

patrik ser värkligen väldigt gay ut


Publiceras ej