Die reise.

Hallo, wie gehts?

Nu är man tillbaka från Deutschland, kom hem igår kväll vid 24 snåret. Måttligt trött efter alla flygresor, tog en hel dag att komma hem. På vägen dit så var planet försenat till Arlanda, så vi missade planet som skulle från Arlanda till Köpenhamn. Då vart vi tvungen att ta ett plan som gick till Göteborg först och sen till Hamburg. MEN, så blev icke fallet, vi blev tvungen att byta gate till ett plan som skulle flyga till Frankfurt istället. Det planet var i tid. Så vi for dit och sen till Hamburg.



Väl i Hamburg checkade vi in på ett Best Western hotell i Altona. Ett bra hotell visade det sig, med öppen bar dygnet runt (men det blev inget dricka, vi var för trötta) och en bra frukost buffé med allt ifrån varma crousanter till Nutella. Mums. Första kvällen åt vi på en tysk restaurang vid hotellet, Patrik åt jägarschnitzel, jag är inte så förtjust i sådant jag eller så det blev en vanlig stek för mig, med svampsås och strips. Samma för Angelica och Jonas, Christer åt dock griskött inlindat i bacon, såg riktigt gott ut. Men det var dyrt!
När vi skulle sova så låg Patrik och Christer på varsin sida mig i sängen för dom lirade DS, jag tittade på någon tysk musikkanal som spelade samma musik hela tiden tror jag. Jag somnade men vaknade av att Basshuters Boten Anna på engelska spelades på hög volym, så då fick pojkarna stänga av tvn. Men då ligger nötterna och gör kvävda skratt istället, som att det inte skulle höras liksom. Suck...då fick dom lägga sig och sova, för då hade jag fått nog.



Dagen efter var dagen D, då åt vi god frukost och begav oss till en tierpark (djurpark) som skulle vara en av Europas största. Det var både ett aquarium och djurpark kombinerat. Jätteskoj. Lite synd om djuren när dom inte hade så stora inhängnader att vara i. Det regnade även hela tiden, ganska trist. Som tur var hade vi hyrt en bil på flygplatsen under hela resan, så vi tog oss lätt fram iaf.
Vi hann inte gå på stan så länge, jag och Angelica hann vara inne i en affär i 5 minuter innan vi var tvungen att sticka tillbaka till hotellet. Men vi åt mat först på en båt, Hamburg ska ju vara en stor hamnstad är det sagt. Tro vi såg en bro (Hamburg har fler broar än Amsterdam och Venedig tillsammans). Bra mat iaf, dålig service.



Sen blev det konsert dags, WOHO! Det var sjukt bra. Två dåliga förband, men Scooter var grymma. Vi var sjöblöt i svett, vätskebrist men HYPER HYPER! Publiken var hur stor som helst, och alla nynnande på samma vers gång på gång, läckert. Sjukt häftiga ljuseffekter, mycket eld och jumping. Coolt! Jag och Angelica lärde oss jumpstyle, så vi dansade till vissa låtar. Hehe.
Efter konserten blev det Burger King, GOTT! Sen somna jag gott kan jag lova.



Sista dagen skulle vi försöka hitta någon bra sprit och köpa, men det sket sig. Patrik var den enda av oss som hann köpa två flarror. Sen var allt stängt. Kul liv. Vi skulle iaf lämna tillbaka bilen kl. 13.00 så då åt jag och Patrik sushi på flygplatsen och handlade lite godis på taxfreen, sen åkte vi till Köpenhamn. I Köpenhamn var planet ofcourse försenat, när vi väl va på Arlanda så var planet hem till Sundsvall försenat. Herregud kände man då. Patrik hoppade av i Sthlm, för att han ändå skulle jobba. Så där sa vi hejdå. Sen gick vi resterande på Max och åt innan planet hem skulle gå. Tro på fan att planet var ännu mer försenat. Istället för att åka halv tio hem åkte vi kring kvart över elva. Var hemma kring tolv, trött som fan. Aldrig mer SAS.




Men summerat, ASKUL!

Tschüüüss!!

Kommentarer

Postat av: Angelica

Publicerad 2008-04-07 22:21:47

Såg kul ut =) Att du kom ihåg att ta så många kort! Minus dock för smygreklamen för Media markt... ;)
Kram!

Postat av: stanislav

Publicerad 2008-04-09 10:38:00

Gocart?.. nja, nintendo DS försöker du vara rolig eller? :D

Postat av: helly

Publicerad 2008-04-09 15:11:48

Härlig ni verkar ha haft det! :)

Postat av: Angelica

Publicerad 2008-04-10 22:01:31

Wrong. Jag lärde dig dansa jumpstyle först ;) Hehe. Kram på de


Publiceras ej