1:a December regeln.

Ja, snart är det 1:a December och då får jag äntligen julpynta. Det ska bli så mysigt, ända nackdelen är att jag jobbar och måste pynta när jag kommer hem. Vi ska storstäda imorgon vilket inkluderar fönsterputsning, damma, damsuga och skura..även under soffan. Hehe. Allt ska vara riktigt gjort innan vi sätter upp allt pynt. Måste köpa Zeunerts julmust till på lördag också, då är det fulländat. Jag har en regel och det är att man jular inte förrens 1:a December. Man får alltså inte dricka någon juldryck, äta något som antyder till jul eller sätta upp något julpynt före 1:a December. Gör man det är man en cheater. Man får väl inget straff eller så, men jag tycker det är fusk. Aldrig har jag väl vart med om att julen infaller sig i November eller? Näe, just det..cheaters!

Igår var jag och Angelica på Birsta och storhanlade julklappar och annat nödvändigt. Jag köpte den sista julklappen till Patrik, en ny vardagsrumsmatta (supersnygg, en brun ryamatta) på Rusta, vita tapeter på K-rauta för det ultimata priset: 59kr styck..now that's cheap! Dom var även miljövänliga och tvättbara. Hehe. Vad köpte jag mer? Hm.. Vi svängde ju in på Axfood och shoppade lite inför julen, jag handlade en back med Coca-Cola i glasflaskor (the best), en stooor pepparsalami och en burk full med Lille-Jan (saltlakritskola i stänger). Vart rätt dyrt, 450kr. Sen var vi in en sväng på stan för att Angelica skulle köpa två tröjor hon lagt undan på H&M, så då snabbade vi oss in på Lagerhaus så jag fick köpa snö till mitt ljusfat. Kör ett vintertema nu när det ligger snö på backen. Superfint.

 

Nu är jag iaf klar med alla julklappar till mamma, lillebror och Patrik. Nu är det bara småsakerna kvar till resterande släktingar. Men jag vet på ett ungefär vad jag ska köpa. Så det är ingen fara.
Snart hungrar jag ihjäl..Patrik håller på att laga mat; Fajitatårta..skitgott. Längtar! Vi har inte ätit det sedan vi bodde ihop i förra lägenheten...snyft!

Men tack å hej för idag!

Kommentarer

Postat av: Angelica

Publicerad 2007-11-29 22:04:15

Du är också en "cheater", för du shoppar dina julklappar från hösten och framåt. Och är färdig m dem innan december, fuuuuuuuusk! ;)
Inget fel att vilja njuta lite mera än andra principfasta människor, hihi... =)

Postat av: bella

Publicerad 2007-11-30 23:08:58

ja håller verkligen me angelica om denna sak, juuulmuuust mmmmm ;)

Postat av: Angelica

Publicerad 2007-12-01 00:03:52

Jag tror att de som tycker att folk är fåniga som berättar att de skänkt ngt till välgörenhet är de som får lite dåligt samvete att de inte själv gjort det =)
Så tror jag fortfarande att alla som gör något bra går och känner sig nöjda och "duktiga" över det oavsett om de säger något till någon eller ej. Och att det inte finns någon som skänker något utan att känna någon tillfredsställelse alls över att ha gjort det. Man mår ju inte dåligt av att göra något frivilligt för någon annan, varför gör man det isf?
Och spåkvinnan hade fel ;) Gud vad nöjd jag är att det blir en tjejfinal! Även om jag sitter m lite dåligt samvete för Andreas, pga allt dumt jag sagt om honom... Han verkar ödmjuk...


Publiceras ej