Det finns folk, och sen så finns det folk.

Alldeles nyss på jobbet kommer det in en argsint kund som känner att han blivit grundlurad på sin TV som han köpt.
Jag frågar varför?
Han säger att han hade minsann blivit lovad en försäkring för 80kr men det stod ju att försäkringen kostade 489kr!
(Jag tittar på kvittot och ser att dom sänkt TV:n istället för försäkringen vilket utgör att allt-som-allt blir summan 3090kr och försäkringen blev 80kr ändå.)
Jag säger: Jamen, du ser ju att han sänkt priset på TV:n till 2601kr istället för 2990kr, då blir ju summan 3090kr och du har fått försäkringen för 80kr ändå?!
Han vägrar inse och vill ta bort försäkringen!
Jag säger åt honom att då blir TV:n automatiskt höjd till 2990kr istället för 2601kr!
Han vägrar lyssna och säger att om TV:n egentligen kostar 2601kr så ska väl det stå på skyltarna?!
Nej säger jag, Säljaren har varit snäll och sänkt priset för att du ska få försäkring för 80kr, istället för 489kr. Vilket gör att inga pris är fel.
Den vansinniga kunden går iväg till en säljare som han tror ska ge honom bättre information och kan ta bort försäkringen.

Han kommer tillbaka med en sur min men utan retur!

Hahaha, vilken jävla pajas!

Kommentarer

Postat av: Putte

Publicerad 2007-04-18 15:19:43

De är ju så att du måste skriva nått varje dag för att jag ska få nått nytt att läsa =)

Nu ska jag nog gå och handla lite mat =) Puss


Publiceras ej