Bäbis arrival och träningsskada

Hääj, alla kompisar!
 
Jag är lite långledig denna vecka, så jag passar på att plugga järnet på min nya kurs. Den verkar inte så svår faktiskt, den handlar om el och armaturer typ. Patan är ju elektriker, så han kan förklara när jag inte fattar, så det är ju perfekt.
 
Igår när jag var och tränade, så brände det till i axeln, (jag vette fan vad som hände) men jag fick så jäla ont så jag kunde inte ens lyfta tekoppen. Det gick minsann inte att sova bort det heller, trots sjuklig mängd linnex och vetekudden. Jag sov rätt dåligt, för att jag vaknade av att det värkte i axeln. Stöööört jobbigt! Jag började faktiskt käka diklofenak och alvedon direkt idag, så får vi se om det blir bättre, annars drar jag till "farbro' doktorn" på fredag. Har inte ork att få mer ont i en ny kroppsdel... Faktiskt, det räcker med dom delar jag redan nu är handikappad i (armbågsjävlarna och handlederna, plus plattfötterna och svanken). En kroppsdel i taget, bryts dom ner... HUA!
 
MEN, nu till det roliga! En av mina närmsta vänner Mikka fick ju en sprillans ny liten bäääbis inatt! Och som vi peppat henne och varit på helspänn ända sedan hon sa att hon for in. Jag fick skrik- och panik-sjukan direkt! Men, så glad jag blev när jag såg ett mms på lill-tösen, imorse, man blev på topphumör direkt! Jag längtar verkligen tills jag får komma bort och hålla i henne och bara titta på na, så kul! Grattis igen Mikka för grymt jobb och lilla Mini!
 
Jag och Ticken drog på Birsta och shoppade lite, som en belöning för att vi varit så duktiga på att vänta så länge på att Mini skulle komma, haha! Hittade äntligen en klänning att ha på min andra väldigt braiga vän Bellas bröllop (forever roomies in my heart). Tänkte en fin kavaj eller liten jacka och ett färgglatt halsband till den, vad tror ni?
 
Klänningen och Ticken på Birsta.

Kommentarer


Publiceras ej