Fifty shades of grey = Svensk höst

Hej hej i detta ruskväder!
 
Ja, hurrni... Jag vet inte ja, men att älska hösten som vissa säger att dom gör, det förstår jag mig inte på för fem öre. Jag menar, det är kallt och jävligt, det blåser storm och regnar mellan varven. Vi har ca tre-fem soldagar under hösten och har vi tur är någon av dom när löven faktiskt sitter kvar på träden. Men jag menar, kolla ut... Det är såhär svenska hösten är, inget att hurra över tycker jag. Hua!
 
Kom knappt upp idag igen, för att kroppen tror att det är natt ute, då det är så mörkt ute. Ebbe har t o m sovit bort hela dagen, han ligger fortfarande helt däckad här i soffan, som en liten boll. Själv har jag faktiskt pluggat, hör och häpna! Det går inte fort vill jag lova, men det går iaf framåt. Nu har jag bara två uppgifter kvar på denna kurs, sedan är det bara tre kurser kvar och examensprojekt. Pust och stön!
 
Jag var på bio igår med Issa och Vicky, vi såg Annabelle. Tyvärr så hängde jag inte med i filmen så mycket, eftersom det satt en jävla massa ungar där (och vuxna för den delen), som inte visste vad respekt för andra betyder. Jag betalar liksom för att gå på bio och njuta av en bra film, istället så sitter folk och pratar i helt vanligt tonläge, skrattar ashögt, skriker "roliga" kommentarer så fort något händer... Jag fattar inte vad vitsen är med att betala in sig på en film och sedan inte ens bry sig om filmen?! Jag blir så jävulskt förbannad! Jag hoppas verkligen att SF tar tag i detta, för det här är ett stort problem! Man ska måsta vänta i över en månad för att kunna se en biofilm ostört, det är förjävligt. Så ja, vad säger man... Vakter i biosalongerna kanske?
 
Det var för övrigt första gången i mitt liv som jag inte åt något onyttigt till en film, jag drack en halv Pepsi Max och åt lite Berry Boost från Renée Voltaire, inte så mycket att hurra för måste jag säga... Men vafan! Jag klarade den frestelsen också och när jag kom hem unnade jag mig ett glas rödvin och gottade mig i Scandal istället, blev faktiskt på lite bättre humör efter det. Hoppas ni hade en bättre kväll än mig?
 
Nu ska jag göra i ordning lite kvargdipp och välja en film som jag och min make ska titta på ikväll. Vi hörs!
 
Ja, ofixad och jävlig, men det får ni stå ut med!

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2014-10-25 22:15:03

Jag älskar ju hösten tro det eller en. Men jag älskar det lite bitits i kinderna, mörkret och regnet. Men då är ju jag å andra sidan ingen big fan av värme heller. Men sommarljuset och när det är okej varmt slår ju ändå allt. Jag tycker idag att du är superfin även om du är ofixad och jävlig :) kram


Publiceras ej