Jojo-bantaren

Tjenixen!
 
Ännu en ny vecka är kommen. Blink, blink... Typ så fort går veckorna.
 
Jag har nu gjort fyra hela veckor av Biggest Loser-tävlingen på jobbet. Fyra veckor och en dag, hehe! Det går framåt, vilket glädjer mig oerhört, då jag känt mig obekväm i min egen kropp så länge nu. Det är ju bara en själv som kan göra något åt det, tyvärr... Ja, om man inte har en massa stålar, då kan ju någon annan fixa dina problem. Men jag förespråkar att man tar hand om sig själv istället. Jag är dock en riktig jojo-bantare, har jag märkt med åren. Jag belönar mig med att äta gott... Och sedan lite till, och lite till, och lite till... And so it goes. Tills man sitter där och har gått upp allt man gick ner igen. Jag ska i allafall sträva efter att försöka bli bättre på att hålla vikten, jag vet att det går, men jag måste göra det också.
 
Sedan är man ju inte skitsocial just nu heller. Det känns liksom som att man utsätter sig för frestelser, när man ska umgås med vänner. Det ska bjudas på gofika, snacks och annat gott, som jag har svårt att hålla mig ifrån. Jag har ju såklart utsatt mig ändå, men det är jobbigt. Men men, jag får försöka lära mig med tiden hur man handskas med frestelser. Ni kan ju tipsa om saker jag kan knapra på om jag ska bort eller så?
 
Mina resultat blev iaf:
 
Vikt: -0,7kg Sammanlagt: -3,8kg
Mått sedan start: Magen, -7cm och midjan, -8cm
 
Så det händer lite grejer iaf, härligt!
 
Åhhh, åhh! Idag ska vi hämta ut vår nya julgran som vi köpt på nätet! En sån där stoooor kungsgran typ! Den ska upp snart, jag tror jag ska för-jula lite i år. Så man får ha jul lite längre än en månad. Jag har julstämning deluxe just nu!
 
Ha en fin dag!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mikka

Publicerad 2014-11-11 15:24:10

Tjabba! Jag har också julfeelings deluxe! Vill börja pynta ja å snart. Vore underbart att få ha lite mer ju detta år då jag förra året bara mådde skit typ :P Dels av illamåendet och dels av nervositeten för det var ju då vi berättade för släkten att Mini var på G :)

Svar: Jaaa, gå all in Mikka! :D Lika bra att ta till sig julstämningen medan man har den! :D
Lillaste


Publiceras ej