Biggest Loser-upplägget

Hej allesammans!
 
Det var ett tag sedan sist! Jag är numera en gift kvinna. Jag tänkte jag skulle försöka dedikera ett inlägg senare med lite bilder och sådär. Vi hade en fantastisk dag med mycket kärlek och härliga människor runt om kring oss.
 
Men nog om det nu... Vad som hänt efter bröllopet är att jag och några från jobbet inlett en Biggest Loser-tävling, vilket går ut på att vi ska gå ner så mycket som möjligt av vår kroppsprocent tills första december. Det är sammanlagt 7 hela veckor vi har på oss, 6 veckor om man räknar den första som redan gått. Vi är fyra stycken från jobbet, som lagt in pengar som en av oss sedan vinner. Så det är en kul motivation, för en tjej som aldrig känner sig motiverad, men alltid klagar på att man "let go".
 
Min taktik är iaf att äta var tredje timme, 1500kcal per dag och träning på det. Jag väger alltså all min mat. I mina måltider ingår både fett och kolhydrater, men väldigt lite. Såhär kan en dag se ut:
 
Frukost:
Havregrynsgröt på 1 dl havregryn. Lättmjölk ca 1,5 dl. 80g hallon som jag blandar med en klick kvarg och lite stevia. En frukost brukar ligga på ca 300kcal give or take.
 
Mellis:
Oftast en smoothie eller lufttorkad skinka, det ska iaf vara proteinrikt här. Smoothie består utav 60g frusna bär, 100g kvarg, ½ dl naturell lätt yougurt och stevia. Äter jag skinka är det ca 80g, man får försöka räkna ut själv. Det ska vara på ca 150kcal give or take.
 
Lunch:
150g protein (kött 10% fett, fisk, kyckling), 100g om det är lax, till det 100g grönsaker, och 25g okokt ris/pasta etc eller 70g om det är potatis. På dessa ingredienser gör jag då någon slags maträtt, just idag har jag gjort lådor på tonfisksås med pasta till. Då grönsakerna är i såsen. Krossade tomater är en räddning om man vill ha sås. Här är kcal på ca 350 give or take.
 
Mellis:
Samma som ovan. Samma kcal.
 
Middag:
Samma kcal som lunch och samma princip. Oftast har jag gjort matlådor för både lunch och middag, så det kan bli samma mat ibland, men oftast gör jag två maträtter och tar en till lunch och en till middag, alltså 8 lådor för fyra dagar framåt, då håller dom i kylen och jag slipper frysa in.
 
Sedan kan man äta kvällsmål också om man haft en tidig dag, då är det ren protein typ keso eller kvarg, skinka eller tonfisk... Ja whatever. På ca 100kcal give or take.
 
Typ så ser mitt matschema ut iaf, det är meckigt att väga och man måste verkligen planera! Men gud så skönt att slippa laga mat varje dag! Och, det bästa av allt, det funkar verkligen om man vill gå ner i vikt. Detta matschema på 1500kcal är baserat på att man tränar 1 timme om dagen också, men jag tränar ca 4-5 ggr i veckan och det funkar. Konceptet är Fitnessfightens, så vill man prova det är det bara att anmäla sig till World of shape, grymt bra upplägg.
 
Japp, så var det med det. Vi hörs närmare med lite bilder och sådär från bröllopet.
Må gott!
 
 

Kommentarer


Publiceras ej