Mysdagarna i STHLM

Hej hej!
 
Nu var det ett tag sedan, så för att kompensera får ni två inlägg på raken.
 
Förra veckan var jag och Patan i Stockholm. Man kan se det som en matresa, då vårat main goal var att äta god mat, eftersom jag fick en smart box i födelsedagspresent förra året, som vi inte ännu använt (för er som inte vet vad en smart box är, så är det en upplevelse, jag fick ett besök på valfri lyxrestaurang från White Guide för två personer). Jag hade bokat ett fint hotell nära restaurangerna vi skulle äta på, som också låg nära shoppingen.
 
I tisdags när jag vaknade upp här hemma, kände jag en redig pain in my throat. Hoppades verkligen att den skulle kunna gå att tänka/sova bort. Jag packade med halstabletter, näsdroppar, ipren och näsdukar i fall att. Vi åkte tåg ner, smidigast var att vi klev på här i Timrå och vi bor ca en minut ifrån stationen. Vi bytte tåg i stan och åkte snabbtåg ner, jag hade massor med serier på datorn att titta på bl a nya Game of Thrones (gaaah, så bra!). Resan gick med andra ord, asafort!
 
Nere i Stockholm letade vi upp vårat hotell och bosatte oss. Fint rum och sköna sängar (ett minus för minimala täcken, täckte knappt hela mig själv). Sedan gick vi iväg på ett fik och käkade lite lunch innan vi skulle iväg och möta Tea och hennes roliga karl Johan, för middag på Råkultur (en sushi-restaurang, som ägs av Sveriges bästa sushikock.). Maten där var såååå jäkla god! Det var sushi outside the box, kan man lugnt säga. Så alla ni som uppskattar god mat, kan verkligen besöka Råkultur. Jag drack även vitt vin för första gången på restaurang, det blev ett Riesling, som jag inte kan namnet på. Skitmysig kväll!
 
Dagen efter var förkylningen ett faktum, och jag orkade faktiskt inte ens gå och shoppa som tanken var. Inte för att Patrik blev skitledsen över det. Vi gick och fikade istället och sedan tillbaka till hotellet. På kvällen gick vi till Grossmanns GQ, som vi hade bokat genom vår smart box. Vi skulle få en fyrarätters middag, men fick en sexrätters, inte dåligt. Maten var gudomlig, trots att jag var tvungen att sitta och fnysa lite för att känna all smak. Jag drack massor med gott rödvin och blev t o m lite lullig, vi hade det supermysigt!
 
Men allt som allt, så var resan jättemysig och vi hade det jättebra, trots noll shopping. Det är inte sista gången som vi åker iväg på matresor, om man säger så. Nästa gång kanske det blir Frankrike.
 
Första bilden är från Råkultur, dom andra två är från Grossmanns. :)

Kommentarer


Publiceras ej