True Blood!

Tjo!

Har fastnat för True Blood (vampyrserien)! Såg först första avsnittet för att få mig en bild, om jag ville fortsätta eller inte, men alltså...första avsnittet var inte bra alls! Fick inget grepp alls om serien, så jag blev tvungen att se andra också, nu är jag hooked! Sjukt bra serie, både spännande och lite rolig. Alexander Skarsgård är med och spelar en högt uppsatt vampyr. Han är lite rolig, då han slänger iväg nördiga svenska kommentarer och lyssnar på nördig gammelsvensk musik. Men all and all, it's a damn good show!

Pluggningen är jobbig som vanligt, behöver inte gå in på mer detaljer!

Blev less idag också, då jag väntat mer än en vecka på att få litteraturen jag beställt på nätet och när jag väl får grejerna så SAKNAS en bok! SUCK! Här har man liksom lite brådis eftersom jag läser skiten just nu, som tur var är det en bok som jag inte behöver gå igenom precis just nu, men ändå!

Nu är jag törstig som ett as och hungrig på det!
Hejs!

Kommentarer

Postat av: Angelica M

Publicerad 2009-09-15 21:13:18

1. Nej, men då jag började läsa till lärare så fick folk nys om det och då fick jag jobba extra på olika skolor.

2. Jag tyckte det var mysigt att plugga. Drack kaffe och åt punchrullar medan jag läste =) Vissa delar var helt meningslösa, men det fick man ta. Första terminen kändes förvirrande, fick slå ord på ne.se för att förstå dem. AU tyckte jag var tråkigt, sedan läste jag mina ämnen och det är jag intresserad av så det var bara roligt. Tips då du ska läsa litteraturen! Finns det sammanfattningar i slutet av kapitlen så är det bra att läsa dem först, då vet man vad som är viktigt. Du kan även läsa recensioner på nätet, då för man en förförståelse. Så skrev jag upp det jag tyckte var vikitgt i ett block, lär mig bättre när jag skriver. Så hade jag smala post it i böckerna.

3. Examensarbetet var tufft, det mest stressande! Då snusade jag... Men det är bara att göra det.

4. Det är jättekul att jobba! Älskar "ungarna" och att få styra mycket själv. Det känns lite lättare nu, men fortfarande provar jag mig fram, vad som fungerar. Det positiva är att kunna hitta på uppgifter som man vill, det är jättekul! Så kan man styra sina tider rätt bra också. Men det blir mycket jobb, inte lätt att koppla bort det. Får sms titt som tätt, telefonsamtal, tar mycket tid att ha kontakt med föräldrar osv. Men det är utvecklande och mycket givande.



Hoppas du får någon nytta av mina svar. Det kommer att gå toppen för dig! =) Kram!

Postat av: Michaela

Publicerad 2009-09-15 23:24:52

Oki, härligt att jag inte känner så ensamt då. Jo jag är klar med min sagostund nu men när jag läste hur vi skulle tänkka runt de och så så blev jag helt yr. Måste jag säga nån literatur till min redovisning???? Då blir jag tokig(are)!!! Har läst lite matte idag men ska ta mer tag i de imorgon och göra uppgifterna och så..puss och kram

Postat av: Angen

Publicerad 2009-09-16 07:09:37

jaa..jag måste verkligen göra de..är sugen på något jämt..men dom säger det beror på att jag ammar! men ja..nu ska de bli slut p godiset =)

Postat av: lindy

Publicerad 2009-09-16 16:20:10

ja jag hörde att dom snackade om det. Vet du när det öppnar igen? Pilatespasset ikväll är inställt och det sucks för jag hade verkligen sett fram emot det :(((

Postat av: Tina

Publicerad 2009-09-16 22:34:23

Jag väntar också på böcker, vi har på oss till fredag att läsa en bok på engelska som jag inte fått än... jag beställde från lycknis för 2 veckor sen, efter 1 vecka fick jag ett mail om att ena boken var slut på lagret, men nu ska den vara skickad (väntar fortf).. det blir adlibris för mig nästa gång, eller jäkligt bra framförhållning! =/ lycka till med plugget

Postat av: lindy

Publicerad 2009-09-17 15:19:14

Nej det gjorde dom inte utan efter poweryogan kollade jag igenom pärmen och såg att det bara var jag som hade skrivit upp mig och att det stog "INSTÄLLT p.g.a....(nånting)"

Postat av: vicky

Publicerad 2009-09-18 13:28:01

Aha :) Ja dendär gammelvispen fick jag av min moster, bland massa andra hushållsapparater :) Så den går fin fint ;)


Publiceras ej