Dan före dopparedan.

Snart julafton! Idag har jag slagit in dom sista julklapparna och varit bort till Gångviken för att köpa medwurs på Ica Stubinen. Dom har chark där, ifall ni undrar varför jag for ända dit bort. Mamma hade beställt till julbordet, faktiskt en av mina favoriter, kokt medwurst med äppelmos, som man rullar ihop. Gud vad jag längtar!

Imorgon ska jag hem till mamma och hjälpa henne med det sista som ska göras. Ska hämta min moster innan också. Sedan ska jag sova över där, som jag gör varje jul. Jag och lillebrorsan har en tradition att klä julgranen på kvällen tillsammans också, så även om han är för "cool" för det och "hatar" julen, så gör han det ändå. Så det kommer bli mysigt, även om morsan kommer flippa ur ett par gånger innan julafton är här.

Patrik ska iväg kl. 8 imorgonbitti med sin familj och handla julmat, sedan ska han julhandla klart allt, som han inte hunnit idag. Ska försöka kliva upp samtidigt, men det kan bli svårt. Det är egentligen bäst om jag gör det, eftersom jag kommer kliva upp kl. 7 på julafton.

Just det, jag var ut igår och lekte i snön med Patrik och Lill-Erik. Patrik filmade mig när jag rullade ner för ett stup som finns vid viadukten vid OK i Timrå. Sjukt djup snö iaf, ruggigt roligt!

Aja, hörs kanske imorgon. Adios!

Kommentarer


Publiceras ej