Svampfångsten

Svampjakten var lyckad! Vi åkte klockan åtta imorse, för att söka trattkantareller. Vi gick och gick, men utan att hitta någon svamp, men efter någon timme sådär började dom uppenbara sig. Vi var ute i fyra timmar och jag fick ihop två och en halv hink, så jag var mer än nöjd! Så jag och Patrik har suttit och rensat hela dagen och nu ligger svampen på tork, så jag kan lägga dom i glasburkar sedan. Vi ska hem till mamma imorgon på hennes kalas, så då ska hon få en hink hon med. Här har ni lite bilder på dagens fångst.


Carola min arbetskamrat hittar en guldgruva.


Trattisar!


Världens gladaste och bästa svampjägare, Jonathan!


Svamprensning på hög nivå!


Min fina fångst!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-10-17 07:40:13

Visst är det kul när man hittar dom?!!? skogensGULD!! :))



Säg till om du vill ha mitt recept på kantarellsoppa m Ädelost! sketa gooood

Postat av: Mamma din

Publicerad 2010-10-17 15:20:40

Jätteglad för hinken jag fick, men jag måste säga att det var i särklass det tråkigaste jag gjort i mitt liv att rensa dom!


Publiceras ej